معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خبر داد:
تابناک-معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در استان هرمزگان، 9 پروژه بیمارستانی تکمیل شده و سرانه تخت بیمارستانی در این استان از حدود 0.7 به 1.1 افزایش یافته است اما هنوز تا میانگین کشوری فاصله دارد.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 21 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،دکتر سید کامل تقوی نژاد در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان که با حضور وزیر بهداشت در استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: پنج پروژه بزرگ حوزه سلامت در هرمزگان در حال ساخت است که 400 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده و برای تکمیل این پروژه ها به یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از منابع مختلف در حال تامین است. 

وی افزود: 50 تخت در بخش تسهیلات زایمانی در استان هرمزگان در حال ساخت بوده که 48 تخت آن به بهره برداری رسیده است. در این استان راه اندازی پنج پروژه کلینیک ویژه در دستور کار بوده که سه کلینیک ویژه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و کمک می کنیم که دو پروژه دیگر نیز بزودی تکمیل و افتتاح شود. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سه پروژه مرکز بیماری های خاص با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در استان هرمزگان در حال ساخت است که خوشبختانه یکی از آنها به بهره برداری رسیده است. همچنین در این استان 80 تخت بیمارستانی در قالب توسعه، بهسازی و استانداردسازی اورژانس بیمارستان های استان در حال ساخت بود که به بهره برداری رسیده است. 

دکتر تقوی نژاد گفت: 350 پروژه بهداشتی در اولویت ما در این استان قرار گرفت و با تفاهم نامه ای که با استانداری هرمزگان امضا شده، مقرر شد که به صورت 50-50 ساخته و تکمیل شوند که 250 پروژه تا کنون ساخته و افتتاح شده است و وزارت بهداشت تا کنون 52 میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه کرده و امیدواریم که استانداری و سازمان برنامه و بودجه هرمزگان کمک کنند تا تمامی این پروژه ها تکمیل شود. 

وی افزود: رسیدگی به وضعیت معیشت همکاران ما در وزارت بهداشت، یکی از دغدغه های مهم وزیر بهداشت بوده که خوشبختانه با مساعدت دست اندرکاران، حمایت مقام معظم رهبری، دستورات رییس جمهور، پیگیری های مستمر وزیر بهداشت و همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، موفق شدیم که نسبت به آبان و دی 98، حقوق و مزایای همکارانمان را 150 درصد رشد دهیم. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در هرمزگان کارانه همکاران ما در بخش بهداشتی و درمانی حدود 14 ماه عقب بود که امروز به کمتر از 4 ماه رسیده است و در سال 99 اعتباراتی علاوه بر اعتبارات دانشگاه برای تهیه تجهیزات، لوازم حفاظت فردی، کیت آزمایشگاهی و جبران کسری درآمد بیمارستانها اختصاص یافته است. 

دکتر تقوی نژاد تصریح کرد: برای اولین بار بعد از سال 2005 وزارت بهداشت موفق شد که وامی که حق مسلم ما از مراجع بین المللی بود را از بانک جهانی دریافت کند. علیرغم کارشکنی جدی آمریکایی ها که در هیات مدیره بانک جهانی تلاش کردند این وام در اختیار ایران قرار نگیرد اما خوشبختانه تلاش زیادی شد و حدود 80 دستگاه سی تی اسکن از محل این وام، وارد کشور و در سه چهار ماه اخیر در بیمارستانها نصب شد. 

وی یادآور شد: در استخدام اخیر، 675 مجوز بکارگیری نیروی جدید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفت که 24 بهمن ماه، آزمون برگزار و این نیروهای تازه نفس به ظرفیت دانشگاه اضافه می شود. از سال گذشته تا کنون مجوز استخدام حدود یک هزار نفر به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش های مختلف داده شده که معادل حدود 15 درصد از ظرفیت کنونی نیروهای این دانشگاه است. در استخدام اخیر، اولویت ما در این استان، استخدام نیروهای بومی است.

انتهای پیام /ز38

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار