عباس یوسفی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان در آیین تشییع و تدفین دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در فولاد خوزستان، اشتیاق این شرکت در میزبانی از شهدای گمنام را قابل تحسین دانست.
کد خبر: ۹۳۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 02 December 2020

عباس یوسفی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان در آیین تشییع و تدفین دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در فولاد خوزستان، اشتیاق این شرکت در میزبانی از شهدای گمنام را قابل تحسین دانست.
امروز برای فولاد خوزستان خورشید از همیشه پر نور تر بود، اگرچه در آسمان جز ابر و باران چیزی دیده نمی‌شد. آری صدها دل عاشق، انتظار برگشت پرندگان سبک‌بالی را می‌کشیدند که به وطن رسیدند. خوش آمدید، سرافرازمان کردید، قدم بر چشمانمان نهادید. وقتی بر دستان فولادمردان قرار گرفتید، آسمان طاقت نیاورد و بغضش شکست. در تالار افتخارات فولاد خوزستان، روزهای درخشان بسیار است، اما ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹ با قدوم شهدای گمنام، ستاره درخشانی شد، که برای همیشه در آسمان این شرکت ماندگار است.
به گزارش خبرنگار روابط‌ عمومی، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌ فرد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه مقدم جنوب(کربلا)، سردار عباس یوسفی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، علی محمدی مدیرعامل و جمعی از مقامات لشکری و کشوری، امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹ در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به مقام شامخ شهدا، اظهار داشت: امروز افتخار میزبانی دو شهیدی را داریم که، پس از سال ها به وطن برگشتند. مقام شهدا در نزد خدا متعالی است. افتخار بزرگی نصیب کارکنان مجموعه فولاد خوزستان شد، قدر این موهبت را بدانید. شهدا هرکجا قدم گذاشتند، مایه خیر و برکت شدند. دیروز در مقابل دشمن از مهین دفاع کردند و امروز، پیکرشان به خاک میهن تقدس می‌دهد.
موسوی‌ فرد اشاره‌ای هم به نحوه ی شهادت شهید زنگی‌آبادی داشت و افزود: ایشان در زمان جدا شدن از همسرش گفت: روزی پیکر من را می‌آورند که تو نمی‌توانی آن را تشخیص دهی؛ این شهید بزرگوار در زمان خداحافظی، به خاطر اینکه دیدن فرزندانش، دلش را نلرزاند، از آنان روی گرفت. بله اگر در راه خدا قدم برمی‌دارید، باید دل و دیده از دنیا ببرید. پیکر مطهر این شهید بزرگوار در میان شهدایی به وطن بازگردانده شد که قابل شناسایی نبود. همسر شهید از روی نشانه‌ای که در انگشتان ایشان بود، متوجه شهید شد و صورت خود را بر پای ایشان گذاشت و گریست. مصداق بارز آیه شریفه که می‌فرماید: شهدا زنده‌اند و در نزد خدا روزی دارند. روح شهدا بر میهن اسلامی ما سیطره دارد و هر پیشرفتی که نصیب ما می‌شود به برکت حضور شهداست.
امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای هم به شهدای مدافع حرم کرد و اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی به نمادی از مقاوت، ایثار، فداکاری و شجاعت در دنیا تبدیل شد. چرا که شهید سلیمانی برای امنیت دنیا جنگید و صاحب مکتب شد. مکتب حاج قاسم ادامه‌ی مکتب علوی و حسینی است. دو ویژگی شهدا در ایمان و عمل صالح تعریف می‌شود. رفتار حاج قاسم و شهدای ما تاسی گرفته از ائمه اطهار (ع) و قرآن مجید بود. هر کس که جا پای امیرالمومنین (ع) بگذارد و نور معرفت را منعکس کند، صاحب مکتب علوی می‌شود.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار روابط‌ عمومی اظهار داشت: شش شهید گمنام وارد استان شدند و برای اولین بار چهار شهید در دو واحد صنعتی گروه ملی و شرکت فولاد خوزستان تشییع شد. شهدای گمنام نماد عزت، سربلندی و وطن‌ پرستی هستند؛ شهدای گمنام مصداق بارز الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا هستند. شهدا جز خدا از هیچ کس نترسیدند و برای دفاع از انقلاب اسلامی و خاک میهن از جانشان گذشتند، و سرافرازانه به وطن بازگشتند. امید که به لطف خداوند و حضور شهدا، کشورمان مسیر پیشرفت و آبادانی را طی کند.
سردار احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) با بیان این جمله که: برکت حضور شهدا به تولید رونق می‌بخشد افزود: خوزستان سرزمین خون و شهادت است. در طول هشت سال دفاع مقدس، خوزستان دژ مستحکم دفاع از ایران اسلامی بود. جای جای خاک این دیار نشان از شهدایی دارد که خالصانه برای دفاع از کشورمان رشادت‌ها از خود نشان دادند. امید که با حضور شهدای گمنام در شرکت فولاد خوزستان، تولید این شرکت و کشور رونق دوچندان بگیرد.
سردار عباس یوسفی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، اشتیاق فولاد خوزستان در میزبانی شهدای گمنام را قابل تحسین دانست و افزود: استقبال کم‌ نظیر کارکنان مجموعه فولاد خوزستان از شهدای گمنام ستودنیست. امیدوارم این حرکت که به همت مدیران این مجموعه عظیم صنعتی شکل گرفت، الگویی مناسبی برای دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها باشد.
علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز شهدا را منشا خیر و برکت دانست و اظهار داشت: خدا را شاکریم، این توفیق نصیبمان شد که میزبان شهدای گمنام باشیم. بدون شک از این پس در حضور این دو شهید گرانقدر مسئولیت مان دوچندان است و می‌بایست در مسیر توسعه و اعتلای کشورمان گام‌های استوار برداریم.
وی افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و از کشورمان دفاع کردند؛ لیکن دفاع همچنان ادامه دارد. امروز ما فولادی‌ها در سایه امنیتی که به واسطه خون شهدا ایجاد شده، باید در جبهه‌ی تولید به جنگ تحریم برویم.
بر پایه این گزارش، مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز از حسینیه سیدالشهدا (ع) مجموعه دویست دستگاه آغاز و این کاروان به سمت شرکت فولاد خوزستان حرکت کرد و پس از استقبال بی نظیر کارکنان در چند نقطه از شرکت و همچنین برپایی نماز میت به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، پیکرهای مطهر در یادمان شهدای فولاد خوزستان تدفین شدند.

برچسب ها: فولاد خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار