مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ۲۰ هزار فرصت شغلی در حوزه فرش ایجاد و در این استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 10 January 2021

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ۲۰ هزار فرصت شغلی در حوزه فرش ایجاد و در این استان توزیع می‌شود.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: یک تفاهم نامه با مرکز ملی فرش ایران بسته شده و پیگیری لازم برای تحقق این مهم در حال انجام است و شهر‌های اندیمشک، اندیکا و مسجد سلیمان در این حوزه از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردارند و باید در این حوزه تقویت شوند.

او بیان داشت: اولین مرکز رشد فنی و حرفه‌ای این شهرستان با همکاری پارک علم و فناوری با حضور معاون علم و فناوری رییس جمهوری فردا افتتاح می‌شود که این اولین مرکز در کشور است و این مرکز در واقع روش نوینی از مهارت آموزی مبتنی بر علم و دانش و نوآوری است و گام مهمی در سطح منطقه به شمار می‌رود.

سواعدی تصریح کرد: شورای مهارت با این رویکرد در شهرها تشکیل شده و مصوبات راهبری این شورا‌ها هم در شورای برنامه ریزی استان مطرح و اعتبارات مورد نظر هم برای تحقق آن‌ها لحاظ خواهد شد و اجرای دقیق مصوبات شورا‌های مهارت استان فرصتی ارزشمند برای تقویت بخش مهارت آموزی و آماده کردن نیروی کار ماهر در سطح استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با تشریح شرایط اندیمشک گفت: حجم سرمایه گذاری در طرح‌های مختلف این شهرستان بسیار مطلوب است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و در زمینه تامین نیروی ماهر ضرورت دارد و ما آمادگی داریم در زمینه آموزش نیروی ماهر از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای احیای مشاغل بومی استان هم تلاش می‌شود و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد در کنار صنایع خواهند بود و اندیمشک در زمینه مسابقات متعدد در حوزه‌های ورزشی و علمی و سایر بخش‌ها بسیار موفق بوده و در زمینه مسابقات ملی مهارت هم باید پویا باشد.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک گفت: یکی از مهمترین حلقه‌های گمشده برای توسعه فرصت‌های شغلی، مهارت آموزی و استفاده از این بستر برای اشتغالزایی است.

او افزود: بسیاری از رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه تعریف نشده کمااینکه در برخی رشته‌ها اشباع شده ایم و در بسیاری رشته‌ها نیازمند افراد ماهر و برخوردار از آموزش هستیم و ظرفیت‌های خالی نیز در دانشگاه‌ها به چشم می‌خورد که در واقع همه این مسائل ضرورت افزایش مهارت آموزی در سطح جامعه را نشان می‌دهد.

جهانگیری بیان داشت: افزایش مهارت آموزی بر اساس نیاز شهرستان یک ضرورت است و همه دستگاه‌های مرتبط با شورای مهارت باید در این زمینه طبق برنامه ریزی عمل کنند و کارگروه مهارت باید بر اساس اصول ابلاغی عمل کند و دستگاه‌های اجرایی برای کمک به تصمیم‌های موثر و سازنده شورای مهارت با تمام توان کمک کنند.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: در اندیمشک حجم اعتبارات قابل توجهی در حوزه سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های متعدد صرف شده و طرح‌های مختلفی در حال اجرا هستند، این طرح‌ها نویدبخش اشتغالزایی خوبی خواهند بود، اما در کنار این اقدام‌ها، مهارت آموزی و حمایت از کارآفرینان به عنوان اولویت مهم در شهرستان مورد توجه است.

این مقام مسئول گفت: دغدغه مهم جامعه اشتغال است و در صورت استفاده بهینه از ظرفیت مهارت آموزی، ضمن رفع بخش زیادی از این دغدغه، بستر برای تامین هرچه بیشتر امنیت مهیا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار