مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: تعداد پرستاران آی سی یو کار در دوران کرونا در خوزستان به ۱.۵ برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۲۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 20 December 2020

 

لیدا ممبینی صبح یکشنبه در برنامه رادیویی خانه سبز اظهار داشت: از بهترین اقدامات مهم در مدیریت بیماری کرونا آموزش نیروهای آی سی یو کار بود.

وی افزود: تعداد این نیروها کم بود اما دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان اولین دانشگاه، آموزش مجازی آی سی یو را راه اندازی کرد و تعداد پرستاران به ۱.۵ برابر رسید.

ممبینی گفت: با این اقدام دیگر نیازی به استان‌های دیگر نداشتیم و هیچ یک از بیماران برای دریافت خدمات به علت تخت خالی پشت در نماندند.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز از مردم درخواست کرد همانگونه که تاکنون یاریگر کادر پرستاری بودند در شب یلدا نیز از برگزاری دورهمی خودداری کنند تا عزیزانمان را از دست ندهیم.

به گفته دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز دردوران کرونا برای توانمندسازی حوزه سلامت، در جهت جبران کمبود نیروی پرستاری ۲۲۹ پرستار و ۱۲۴ کمک پرستار به مجموعه دانشگاه اضافه شده است.

در حال حاضر خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شده و تنها سه شهر اهواز، بهبهان و آبادان در وضعیت نارنجی قرار دارند و بقیه زرد هستند.

محدودیت کرونایی که از اول آذرماه اعمال شد به کاهش بار مراجعات بیمارستان‌ها کمک زیادی کرد که همچنان تا شنبه هفته آینده تمدید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار