رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: باید اولویت‌بندی نیازها و اقدامات مربوط به کاهش خطرپذیری در میان جامعه و ارگان‌های دولتی مسئولیت همگانی محسوب شود.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 22 November 2020
به گزارش  مهر، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه حدود ۱۷۸ سال پیش برای نخستین‌بار ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تبریز استقرار یافت؛ اظهار کرد: آتش‌نشانان انسان‌هایی هستند که از آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش مردم می‌گذرند تا با امنیت زندگی کنیم.

وی تأکید کرد: عملیاتی شدن اقدامات پیشگیرانه همراه با آموزش همگانی، ارتباط، همکاری، هماهنگی و مشورت با مراکز علمی، نظامی، پزشکی و سایر سازمان‌های مربوطه و همچنین آموزش رشته‌های ورزشی به نیروهای انسانی سازمان آتش‌نشانی به‌ویژه نیروهای عملیاتی در راستای تقویت آمادگی جسمانی و ارتقای روحیه افراد از ملزومات این مجموعه محسوب می‌شود.

گردان افزود: نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی در مواقع مختلف و حوادث حساس برای مدیریت‌شهری، آبروداری کرده‌اند و زمان حضور در صحنه حادثه به حداقل رسیده است.

گردان با تأکید بر اینکه باید در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزشی در بین ادارات و مردم به صورت هدفمندتر همراه با برنامه‌ریزی بهتری پیش رفت؛ عنوان کرد: هرگونه اقدام در راستای آموزش موجب کاهش حوادث و به‌تبع آن، مأموریت‌های عملیاتی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم سن نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی و تجهیزات این مجموعه کاهش یابد؛ عنوان کرد: شناسایی و جذب افراد داوطلب؛ شناسایی نقاط آسیب‌پذیر محلات همراه با ارائه اخطارهای لازم؛ بهره‌گیری و تقویت ظرفیت مردم برای مقابله با بلایای طبیعی و همچنین جلب مشارکت مردم برای تصمیم‌گیری‌ها و آمادگی افراد جامعه از جمله اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه مورد نیاز در حوزه آموزش است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: باید اولویت‌بندی نیازها و اقدامات مربوط به کاهش خطرپذیری در میان جامعه و ارگان‌های دولتی مسئولیت همگانی محسوب شود.

گردان در ادامه با تأکید بر اینکه بر اساس نیاز جامعه باید سازمان آتش‌نشانی به نردبان ۶۰ متری مجهز شود؛ گفت: باید هزینه‌کرد مناسب برای خرید تجهیزات مورد نیاز این مجموعه در بودجه سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر استمرار بازدیدها و ارائه گزارش‌های فنی، خطاب به مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، اظهار کرد: انتظار می‌رود در این بخش به‌ویژه در حوزه بازار، ورود جدی‌تری پیدا کنید و تمام تذکرهای لازم در حوزه بازار تاریخی همدان طی بازدیدهای منظم به صورت کتبی اعلام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار