شهردار تبریز:
شهردار تبریز اعلام کرد: شهرداری تبریز به عضویت سازمان WeGO (سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند) درآمد.
کد خبر: ۹۱۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 04 November 2020

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر افزود: در پی ارسال درخواست عضویت شهرداری تبریز در سازمان جهانی WeGO، کمیته اجرایی این سازمان با این درخواست موافقت کرده و هم اکنون تبریز به عنوان عضو موقت این سازمان می‌تواند فعالت کند.

او ادامه داد: بر اساس نامه‌ای که دبیرخانه سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند ارسال کرده است، از سال ۲۰۲۱ میلادی و پس از تأیید کمیته اجرائی، عضویت شهرداری تبریز به صورت دائمی می‌شود.

ایرج شهین باهر خاطرنشان کرد: برخی از فعالیت‌های سازمان WeGO که شهرداری تبریز می‌تواند هم اکنون در آن مشارکت کند، عبارتند از: بخش جوایز WeGO که شامل مسابقات نوآوری‌های هوشمند شهری، پاسخگوی هوشمند سلامت WeGO، وبینارهای پاسخگوی هوشمند سلامت WeGO و برنامه شهر هوشمند WeGO است که برابر اعلام دبیرخانه سازمان می‌توانیم از تجربیات شهرهای عضو دیگر استفاده و داشته‌های خودمان را به اشتراک گذاریم.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شهر جهان در این سازمان عضویت دارند که از جمله آنها می‌توان به پاریس، بروکسل، برلین، بخارست، آنکارا، ابوظبی، مکزیکوسیتی، سئول و... اشاره کرد که برای ارتقای کیفیت زندگی، خلاقیت در ارائه خدمات عمومی و تقویت رقابت های منطقه ای بسترسازی می کند.

دبیرخانه سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار «WeGO در شهر سئول (کره جنوبی) واقع است و مأموریت آن، کمک به هوشمندسازی و پایداری شهرهای جهان است.

این سازمان یک نهاد بین المللی است که با شهرها در جهت توسعه پایدار شهری بر اساس دولت الکترونیک همکاری می کند و رویکرد کلیدی آن تحقق «شهر هوشمند پایدار برای همگان» است. این سازمان در سال ۲۰۱۰ از سوی ۵۰ عضو موسس تاسیس شد و یک انجمن بین المللی متشکل از شهرها و سایر دولت های محلی، ارائه دهندگان راه حل فناورانه هوشمند و موسسات ملی و منطقه ای است که برای تبدیل شهرها به شهرهای پایدار هوشمند تلاش می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار