۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری و توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو در این کلانشهر منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ 02 November 2020

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: پارسال شهرداری اصفهان ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری و ۱۳۰ میلیارد برای خطوط تندرو اتوبوسرانی سهم داشت.
مرتضی طهرانی افزود: با وقوع حادثه سیل در یکی از استان‌های حادثه دیده از سیل، سهم ۶۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت اصفهان از طرف دولت برای کمک به این استان سیل‌زده به ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.
معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه انتشار اوراق مشارکت با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا به امسال موکول شد گفت: امسال شهرداری اصفهان مصوبه‌ای از شورای شهر دریافت کرد مبنی بر اینکه چنانچه دولت انتشار اوراق را نپذیرفت، صدرصد مسئولیت آن را شهرداری بر عهده بگیرد.
وی با اشاره به اینکه مجوز لازم از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور دریافت شد گفت:، اما با توجه به جا به جایی رئیس دیوان محاسبات کشور برای مدتی تأیید اوراق به تأخیر افتاد تا اینکه دیوان محاسبات موافقت خود را اعلام و اوراق انتشار پیدا کرد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان افزود: در حال حاضر صددرصد مسئولیت ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده بر عهده شهرداری است و دولت هیچ مسئولیتی در بازپرداخت آن ندارد.
مرتضی طهرانی گفت:، اما ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که برای کمک به این استان سیل‌زده اختصاص یافت، ۵۰ درصد به عهده دولت و۵۰ درصد به عهده شهرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار