کد خبر: ۹۱۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ 18 October 2020

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در ایام پیش رو نگرانی ما از بابت کرونا جدی است بنابراین انتظار می‌رود استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از شرکت در تجمعات، جزئی از زندگی باشد تا تاب‌آوری و مقاومت خود را در برابر ویروس افزایش دهیم.

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش آمار مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته اظهار کرد: تقریبا از یک ماه پیش آمار مراجه‌کنندگان مشکوک به ابتلا به کرونا، به مراکز ۱۶ ساعته با شیب ملایم در حال افزایش است.

وی افزود: مراکز بهداشت طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت نمونه‌گیری می‌کنند. تقریبا ۵۰ درصد از مراجعه‌کنندگان با علائم مشکوک به کرونا، مثبت قطعی هستند، البته علاوه بر مراکز نمونه‌گیری دولتی، شش آزمایشگاه خصوصی نیز در غرب اهواز در حال انجام تست PCR هستند که این آمار جزو آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت قرار نمی‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: اولین و مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده از ماسک است، البته استفاده از ماسک باید صحیح باشد. گاهی مشاهده می‌کنیم که برخی افراد دو سه روز از یک ماسک سه‌لایه استفاده می کنند در حالی که ماسک پس از یک بار استفاده، منشاء آلودگی است؛ در هوای مرطوب و شرجی نیز ماسک‌های سه‌لایه تنها چهار ساعت کارایی دارند.

احمدی بلوطکی بیان کرد: با گذشت این مدت طولانی از آغاز شیوع کرونا، هنوز برخی به درستی از ماسک استفاده نمی‌کنند و از طرف دیگر نیز برخی همچنان حتی ماسک نمی‌زنند.

وی با اشاره به ادامه برگزاری مراسم عروسی و عزا در مناطق حاشیه شهر در غرب اهواز، گفت: علی‌رغم همه نگرانی‌ها و تنش‌های ناشی از شیوع کرونا، متاسفانه مردم کرونا را عادی گرفته‌اند و همچنان در حال برگزاری و حضور در تجمعات هستند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کرونا کمترین عارضه را بر جای بگذارد و این در حالی است که اکنون سن ابتلا در حال کاهش است و نگرانی ما از بابت بالا رفتن آمار مرگ و میر است.

وی گفت: اکنون سلامت مادران باردار، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خط قرمز ما است و این افراد تحت هیچ شرایطی نباید از منزل خارج شوند. در صورتی که مادران باردار پرخطر نیاز به خدمات داشته باشند، حاضر هستیم درب منزل به آن‌ها خدمات را ارائه دهیم اما به شرط اینکه قرنطینه را رعایت کنند.

احمدی بلوطکی ادامه داد: در پیک اول بیماری، نمونه‌گیری‌های زیادی انجام می‌دادیم و بیماران را شناسایی می‌کردیم اما مشاهده می‌کردیم که برخی مبتلایان، قرنطینه را رعایت نمی‌کردند و اکنون هم این وضعیت ادامه دارد و از این بابت نگران هستیم.

وی بیان کرد: ما نمی‌گوییم همه کارها تعطیل شود اما باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کارها انجام شود. هنگام خروج از منزل باید از ماسک استفاده شود و شست‌وشوی مرتب دست‌ها یا ضدعفونی دست‌ها و حفظ فاصله‌گذاری در دستور کار قرار بگیرد تا کمترین عارضه به خانه انتقال یابد اما بسیاری از نکاتی که توصیه می‌کنیم رعایت نمی شوند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به در پیش بودن باران‌های پاییزی و شیوع آنفلوآنزا در آبان‌ماه، تصریح کرد: در فصل پاییز، بحران‌های تنفسی را پیش رو داریم و عوامل زیادی وجود دارد که اگر مردم رعایت و مراقبت نکنند شاهد حضور بیشتر مردم در مراکز درمانی خواهیم بود.

وی گفت: در ایام پیش رو نگرانی ما از بابت کرونا جدی است بنابراین انتظار می‌رود استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از شرکت در تجمعات، جزئی از زندگی باشد تا تاب‌آوری و مقاومت خود را در برابر ویروس افزایش دهیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار