معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 1000 میلیارد تومان به بیمه محصولات کشاورزی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 09 September 2015
معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 1000 میلیارد تومان به بیمه محصولات کشاورزی در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس؛ سیدخلیل آقایی در سومین جشنواره انتخاب خوشه برتر در ملایر با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی در بخش کشاورزی استان همدان و شهرستان ملایر حاصل شده است، اظهار داشت: این موفقیت‌ها نتیجه تلاش کشاورزان با استفاده از روش‌های نوین و توجه به کیفی‎سازی محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از مهندسان بخش کشاورزی به عنوان ناظر در اراضی و باغات در کنار کشاورزان و باغداران استفاده می‌شود، گفت: ناظرین تا حدود زیادی توانسته‌اند با آموزش‌ها و روش‌های نوین کمک شایانی را در جلوگیری از آفات در بخش کشاورزی داشته باشند.

معاون پارلمانی وزیر کشاورزی بیان کرد: کار جذب مهندسین ناظر در وزارت جهاد کشاورزی از سال‌ها پیش از استان همدان شروع شد و در حال حاضر بیش از 8 هزار ناظر در جهاد کشاورزی سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای داشتن کشاورزی توسعه‌یافته در هر کشور نیازمند تلاش، سرمایه‌گذاری، امکانات، بذر، کود، علم و تخصص هستیم، گفت: کشاورزان ما طی سال‌های اخیر با تلاش و اراده توانسته‌اند در بخش‌های مختلف به موفقیت‌ها و تولیدات بالا برسند.

آقایی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد پیشرفت و ورود تکنولوژی‌های جدید در بخش کشاورزی هستیم، تصریح کرد: با این وجود باید با علم و تخصص و استفاده از تکنولوژی‌های روز از دنیا عقب نمانیم و محصولی کیفی با هزینه تولید کمتر و سوددهی بیشتر عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 با مراجعه کشاورزان برای تهیه کود کشاورزی تنها 50 هزار تن در سطح کشور کود داشتیم، گفت: با وجود تحریم‌ها، اوضاع اقتصادی و مشکلات زیادی که در این زمینه وجود داشت، امروز شاهدیم هیچ محدودیتی برای تحویل کود به اندازه مورد نیاز کشاورزان نداریم و قیمت آن همان قیمت دو سال پیش است.

معاون پارلمانی وزیر کشاورزی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای تأمین ماشین‌آلات زراعی اعم از کشاورزی باغداری و دامداری در دو سال گذشته تخصیص داده شده است، افزود: از این رقم 2 هزار میلیارد تومان جذب شده که 110 میلیارد تومان آن به استان همدان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه هر ساله بالای 1000 میلیارد تومان فقط برای توسعه آبیاری نوین به منظور استفاده بهینه از آب تخصیص داده می‌شود، تصریح کرد: امسال نیز برای نخستین بار به منظور بیمه محصولات کشاورزی 1000 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

آقایی در ادامه با بیان اینکه تا دو سال گذشته تأمین و تنظیم بازار بر اساس واردات بود، افزود: از دو سال گذشته واردات میوه و عمده محصولات کشاورزی را ممنوع کرده‌ایم و امسال با ازدیاد محصول تولیدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به خریداری 8 میلیون تن گندم از کشاورزان گفت: این رقم نسبت به سال 92 بیش از 4 میلیون تن افزایش داشته است.

معاون پارلمانی وزیر کشاورزی یادآور شد: در سال جاری بیش از 11 میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت و مسئولان با مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان ضمن ابراز رضایتمندی از مسئولان در بخش کشاورزی تاکید زیادی بر تولید بیشتر و اقتصاد مقاومتی داشتند.

آقایی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات و تسهیلات به بخش آبیاری قطره‌ای ندارد، گفت: آمادگی داریم تا 200 میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از آبیاری قطره‌ای و اجرای طرح فراز در باغات استان همدان و شهرستان ملایر اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه باغداران و کشاورزان ما باید هزینه‌ تولید را در باغات خود کم کنند، افزود: باید با صرف هزینه کمتر تولید و سوددهی بیشتری داشته باشیم.

معاون پارلمانی وزیر کشاورزی همچنین بر حمایت از کشاورزان به خاطر سرمازدگی در باغات تأکید و بیان کرد: در این زمینه نیز آمادگی داریم در صورت تصویب، تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی برگزاری سومین جشنواره خوشه برتر را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز است این برنامه‌های مردمی در سطح کشور گسترش پیدا کرده و این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار