وزیر خارجه سعودی در ادامه اتهامات علیه ایران، مدعی شد که همه مشکلات دنیا زیر سر این کشور است.
کد خبر: ۹۰۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 15 October 2020

«فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی، مدعی شد که ایران عامل همه بحران‌ها و مشکلات منطقه و حتی جهان است.

خبرگزاری رویترز انگلیس پنجشنبه گزارش داد که وزیر خارجه سعودی، در ادامه اتهام‌های خود علیه ایران گفت که «هرکجای دنیا مشکلاتی باشد، ایران را [مسبب این مشکلات] خواهی یافت».

بن فرحان ایران را به اتخاذ اقدامات ثبات‌زدا در منطقه متهم کرد و مدعی شد که تهران با حمایت از شبه‌نظامیان و «تروریست‌ها» به بی‌ثبات در منطقه دامن می‌زد و ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان سعودی که ائتلاف تحت رهبری کشورش پنج سال و هفت ماه است یمن را هدف حملات سنگین قرار داده مدعی شد که بحران یمن به دلیل «شبه‌نظامیان حوثی» و حمایت ایران از این نیروهاست.

بن فرحان به مذاکرات بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها نیز اشاره کرد و گفت که «تلاش‌های صلح باید بر ازسرگیری‌ گفت‌وگوها بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها متمرکز شود».

رسانه‌های صهیونیستی امروز پنجشنبه گزارش دادند که وزیر خارجه سعودی در گفت‌و‌گویی پشت درهای بسته با اروپایی‌ها گفته است: «به تلاش کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط خدشه‌ای وارد نخواهیم کرد».

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: «در حال حاضر به فرایند سازش نخواهیم پیوست مگر در چهارچوب [حصول] پیشرفت میان اسرائیل و فلسطینیان».

امارات و بحرین طی ماه‌های گذشته با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط را امضا کردند و به گفته منابع آگاه احتمال دارد عربستان سعودی نیز به جمع سازش‌گران با اشغالگر قدس بپیوندد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار