تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
متاسفانه پیش بینی های مسائل امنیتی و ضرورت تامین امنیت هم زمان با ساخت و سازها و افزایش جمعیت آن چنان که باید و شایسته بود در شهر جدید شیرین شهر مورد توجه قرار نگرفته است.
کد خبر: ۹۰۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ 15 October 2020
به گزارش تابناک خورزستان، شهرهای جدید در عین این که می توانند به تامین نیازهای اساسی مردم به ویژه در زمینه مسکن کمک شایانی کرده باشند، بسياري از معايب اجتماعي را نيز در بطن خود مي پرورانند كه سرقت و ناآرامي هاي اجتماعي از آن جمله است. امنیت اجتماعی در جامعه از چنان اهمیتی برخوردار است که بدون آن امکان هیچ گونه زندگی آرام و فعالیتی در زمینه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، ملی و ...وجود ندارد و هرج و مرج آن جامعه را فرا گرفته و به سوی نابودی سوق می دهد.

افزایش جمعیت در شهرهای جدید بالطبع افزایش تامین امنیت را در پی دارد که باید همگام و هم زمان با این پیشرفت ها صورت پذیرد؛ دراین راستا متاسفانه پیش بینی های مسائل امنیتی و ضرورت تامین امنیت هم زمان با ساخت و سازها و افزایش جمعیت آن چنان که باید و شایسته بود در شهر جدید شیرین شهر مورد توجه قرار نگرفت چنان چه اهالی در گفت و گو با تابناک خوزستان به گلایه از سرقت های مکرر در ساختمان های شهر پرداختند و از عدم وجود امنیت در شهرجدید شیرین شهر ابراز نارضایتی کردند.

بی شک امنیت اجتماعی شهر جدید شیرین شهر نیز نیازمند نگاه ویژه و همه جانبه، سپاه، نیروی انتظامی و همه دستگاه های اجرایی است  و  این دستگاه ها تدابیرلازم برای برقراری امنیت، پیش گیری از وقوع جرم و برخورد محکم و قاطع با متخلفان در شهر را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهر جدید شیرین‌شهر اهواز با اشاره به افزایش امنیت در شهر جدید شیرین شهر تصریح کرد: حدود دو هفته است که با هماهنگی نیروی انتظامی، گشت شبانه در شهر در حال انجام است و روزها نیز پرنسل حراست شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر کار حفاظت و حراست را به عهده دارند؛ متأسفانه سرقت‌های انجام‌شده خسارت‌هایی به اموال عمومی وارد کرده بود اما با گشت‌هایی که در حال انجام است، امنیت بیش از گذشته در منطقه حاکم است.

رضا فرهادزاده با بیان این که آماده سازی بستر جهت سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران در شیرین شهر را برعهده داریم و تمام کارها انجام شده است، افزود: شیرین شهر به مرحله ای رسیده که می تواند از درآمد خود کارها و برنامه های خود را پیش ببرد.

وی همچنین عنوان کرد: بیش از ۴۵۰ خانوار در این شهر ساکن هستند و اهالی شیرین‌شهر به صورت نسبی از خدمات ارائه‌شده رضایت دارند و در آینده نزدیک خدمات مطلوب‌تری نیز به مردم ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر به ضرورت وجود یک دستگاه خدمات‌رسان عمومی در شهر اشاره و اظهار داشت: انتظار داریم ادارات مختلف برای ارائه خدمات در شیرین‌شهر وارد میدان شده و مشکلات مردم این منطقه را مرتفع نمایند.

به گزارش تابناک خوزستان،شهر جدید شیرین شهر در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید؛ این شهر در 23 کیلومتری جنوب غربی اهواز و در شرق رودخانه کارون و در مجاورت 132 هزار هکتار چشم انداز بسیار زیبایی از مزارع نیشکر و در بطن جلگه سر سبز و حاصلخیز خوزستان واقع شده است و به عنوان پروژه مسکن مهر، عملیات احداث واحد‌های مسکونی در آن آغاز گردید.

اینک بعد از گذشت قریب به 15 سال از احداث این شهرجدید امید است که امنیت این مکان هم از نظر نمادین و ادراکی و هم از نظر فضایی و کالبدی تأمین شود تا زندگی در شیرین شهر به عنوان فضایی امن برای شهروندان پذیرفته گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار