تتابناک خوزستان گزارش می دهد؛
چرا یک رسانه به ظاهر معتبر همه اعتبار رسانه ای خود را به پای یک مساله بیاورد و بر کِتمان ان اصرار ورزیده و قلم فرسایی کرده و خود را درقامت روابط عمومی یک دستگاه تنزل بخشد.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 02 October 2020

 

به گزارش تابناک خوزستان، پس از انتقادهای مُستند و روشن از اقدامات ابهام آمیز شهرداری اهواز در واگذاری و فروش زمین های مهر شهر و کیانشهر شاهد لشکر کشی رسانه ای علیه اقدام نماینده جوان شهر اهواز بودیم.

در این بین سوال های فراوانی به ذهن متبادر می شود ؛ نخست این که چرا جامعه مطبوعاتی به این نکته برسد و با افتخار بر آن نکته تکیه بزند که مقابل حقیقتی روشن چشم پوشی می کند و به طور مثال یک رسانه به ظاهر معتبر همه اعتبار رسانه ای خود را به پای یک مساله بیاورد و بر کِتمان ان اصرار ورزیده و قلم فرسایی کرده و خود را درقامت روابط عمومی یک دستگاه تنزل بخشد.

دو دیگر آن که باید به این مهم بپردازیم که علت انحطاط رسانه عصر امروز چیست؟ رسانه که باید مُنادی و مُدافع حقیقت باشد چرا حاضر می شود بر این حقیقت واضح چشم پوشیده و به بر "شرافت رسانه ای" و فطری و انسانی خود پا گذاشته و  دوران تاریکی بر عصر رسانه خوزستان را شکل بخشد؟..

متاسفانه این امر نه تازگی دارد و نه منحصر به این پرونده خاص است؛ هر جا در این سالها در خوزستان ندای حقی بلند شده است عده ای رسانه نما که اِرتزاق آن در باد کردن مدیران است وارد گود می شوند و با تیترهای زرد و عکس های برجسته به تطهیر مدیر می پردازند.

رسانه نماهای که شرافت رسانه ی خود را درقبال "اسکناس های خشک" به باد می دهند. البته این تعامل دوطرفه است. مدیران ضعیف نیز خوب فهمیدند پاشنه آشیل رسانه کجاست؛ هر کجا نیاز به حمایت دارند، سریع رسانه های که اتفاقا جایگاهی هم ندارند، برای سفیدسازی عمل کرد مدیر وارد گود می کنند.

در چند روز گذشته مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون و باوی و حمیدیه به شکل مستند مطالبی را درباره فروش زمین از سوی شهرداری با تخفیف 16 میلیارد تومانی بیان کرد و هر چند انتظار بود شهردار اهواز بین رسانه های معتبر و حق گو آمده  و درباره ابعاد آن توضیح دهد، سکوت اختیار کرده و هیچ پاسخی ندادند.

در این بین برخی رسانه ها که متصل به شهرداری هستند انواع تهمت و افترا را سوی نماینده جوان و انقلابی روانه کردند تا بلکه شرایط را به نفع شهرداری وارونه سازند. امری که در نهایت به دلیل دفاع ناپسندانه این پایگاه ها به ضرر شهرداری اهواز تمام شد.

این افتضاح رسانه ای به قدری برای شهرداری گران تمام شد که مُطابق شنیده ها بسیاری از اعضای شورای شهر که روزگاری مدافع اصلی این شهردار بودند، تصمیم راسخ بر استیضاح شهردار گرفتند تا بلکه بتوانند پاسخی به مُطالبه مردم داشته باشند.

با وجود تقلاهای رسانه نماهای مُرتزق از برخی ارگان ها، سُنت الهی براین است که حقیقت پیروز شود و با وجود هجمه رسانه ها علیه زبان حق گوی نماینده جوان ، به زودی اَبعاد این مساله روشن شده و روسیاهی برای کاسبان کِذب می ماند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار