رئیس کمیته امداد شهرستان فراهان گفت: دوهزار و۱۸۶ خانوار که ۴ هزار و ۳۹۹نفر را شامل می شود،از کمیته امداد شهرستان فراهان کمک معیشت دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۰۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 30 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، غلامرضا حافظ کمال، با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد پرداخت کمک معیشت به نیازمندان است افزود: براساس آمارپایان ۶ماهه سالجاری حدود۸۰۱ خانوار نیز به صورت چند خدمتی و تک خدمتی تحت حمایت کمیته امداد فراهان هستند و معیشت دریافت نمی کنند که با تعداد آمار معیشت بگیران، حدود۲هزار و۹۸۷خانوار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به آمار خانوار شهرستان فراهان براساس سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵که ۹هزار و ۷۴۴ خانواده می باشد حدود۳۱درصد تحت حمایت این نهاد می باشند و هزار و۴۹۰ خانوار سالمند بالای ۶۰سال هستند که حدود۶۸درصد از خانواده های مستمری بگیر را شامل می شود.
رئیس کمیته امداد فراهان اضافه کرد: از نیازهای موثر و جدی نیازمندان که کمک در آن زمینه به ارتقای موثر و جدی زندگی نیازمندان منجر میشود، کمکهای فرهنگی و اشتغال است.
وی یادآورشد: وقتی خانواده ای دارای درآمد نباشد، هیچ گاه به کمکهای مقطعی به سوی زندگی پایدار حرکت نمیکند از این رو موضوع اشتغال زایی مددجویان رویکردی است که به طور جدی دنبال می شود.
این مسئول با اشاره به اشتغالزایی کمیته امداد در راستای فقرزدایی افزود: خانواده با درآمد و استقلال مالی دارای عزت خواهد بود از این رو ایجاد اشتغال از طریق کمک به حضور مددجویان در عرصه های اشتغال و یا معرفی آنها به کارفرمایان جویای نیروی کار رویکردی است که برای فقرزدایی دنبال می شود.
وی افزود: برای این منظور بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظرگرفته شده که در صورت جذب مددجویان به آنها تعلق می گیرد.
وی گفت: کمک فرهنگی گام دیگری است که برای رفع محرومیت و فقرزدایی پایدار دنبال میشود، اگر امکان تحصیل شایسته برای فرزندان نیازمندان فراهم شود، فقر در خانواده آنها باقی نمی ماند بلکه فرزندی که طعم تلخ فقر را چشیده است، با انگیزه و اعتقاد جدی تری برای حضور شایسته تر در جامعه اقدام می کند.
وی عرصه های کمک رسانی به نیازمندان را نیز گسترده دانست و گفت: همانطور که نیاز مددجویان متفاوت و متنوع است، عرصه های خدمت رسانی نیز متفاوت است از این رو کسی که توانایی بکارگیری نیروی کار را دارد میتواند برای اشتغال یک نیازمند گام بردارد.
حافظ کمال در مورد نحوه مشارکت خیران در تأمین هزینه های مددجویان ونیازمندان کمیته امداد افزود: علاقه مندان و خیران می تواننداز طریق شماره گیری با تلفن همراه#۰۸۶۱۰*۸۸۷۷* بصورت مستقیم وجوه خود را برای کمک به نیازهای محرومان واریز و یا با مراجعه به اداره کمیته امداد واقع در شهر فرمهین و یا مراکز نیکوکاری شهرهای تلخاب وخنجین و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۸۶۳۳۷۲۳۹۵۲ حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد ، نسبت به واریز مبالغ کمک خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار