نماینده فسا در مجلس با بیان اینکه تعاونی‌ها باید برای بهبود شرایط اقتصادی کشور گسترده شوند و دولت به ویژه وزارت تعاون در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند، گفت:یکی از راهکارهای که می توان دولت را کوچک کرد و اقتصاد را مردمی کنیم بها دادن به بخش تعاون است.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 29 September 2020

به گزارش تابناک فارس: حجت الله فیروزی با بیان اینکه می توان از طریق بخش تعاونی که سرمایه های خرد مردم را جمع آوری می کنند توسعه و اشتغال را ایجاد کرد، ادامه داد: یکی از راه های توسعه ظرفیت های بازار، ایجاد بازار برای ارائه محصولات تولید شده در تعاونی ها است که دستگاه های متولی باید در این زمینه راهکارهای ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه در چند روز گذشته وزیر تعاون درکمیسیون حضور یافته بود و گزارشی از عملکرد تعاونی ها به نمایندگان ارائه کرد، افزود:رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته به بحث واگذاری اقتصاد به مردم و برون سپاری آن تاکید فراوانی داشته است یکی از بخش که می تواند در اجرای اصل 44 کمک ویژه به اقتصاد کشور کند همین تعاونی ها هستند که باید آنها را فعال و از ظرفیت آنها استفاده کرد که در جلسه با آقای شریعتمداری بر این نکته تاکید شد.

فیروزی با تاکید براینکه با پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی معاونت تعاون وزارتخانه متولی در چنین دوره‌هایی می توان به اقتصاد تعاونی‌ها کمک کرد تا به فعالیت خود ادامه دهند، گفت:برای دستیابی به این هدف توسعه تعاونی‌ها با محوریت جوانان و زنان در فعالیت‌های جدید اقتصادی و اجتماعی ضرروی است  که باید در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود و مجلس نیز این آمادگی را دارد اگر مشکل قانونی در این بین وجود داشته باشد را برطرف کند.

نماینده فسا در  مجلس با تاکید بر اینکه می توان سرمایه های خرد را در تعاونی ها تجمیع کرد البته باید سازوکاری داشته باشیم که از سرمایه ها  حمایت کرد، عنوان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری به ویژه برای سرمایه گذاران خرد مزیتی فوق العاده است که در اختیاربخش تعاون قراردارد . با استفاده از این ظرف می توان نگرانی سرمایه گذاران خرد را بابت از دست رفتن سرمایه هایشان تضمین کرد و نگرانی ها در این زمینه را از بین برد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار