کد خبر: ۹۰۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 27 September 2020

 

به گزارش تابناک خوزستان، دکتر  مهران احمدی بلوطکی رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز ازپلمب 12 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی  به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در محدوده کیان آباد، کیان پارس و خشایار خبر داد.

احمدی ضمن نگرانی از شیوع مجدد بیماری کووید 19 و جهش ناگهانی این بیماری در افزایش موارد مبتلا و قرار گرفتن شهرستان اهواز در وضعیت قرمز  از تمام صنوف خواست اولویتهای مهم در پیشگیری از بیماری  کووید 19 همچون شستن مرتب دستها، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی و گندزدایی سطوح  و  تهویه مناسب  را رعایت نمایند .

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز هدف از این بازرسی ها را توجه و نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی  در راستای ماده 13  قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین دستورالعمل های  مرتبط با کرونا ویروس (فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در مراکز و اماکن ) انجام شده است.

احمدی بلوطکی ضمن هشدار به تمام مراکز متخلف از عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مکانهای پرتردد همچون بانکها، ادارات، پاساژها، دفاتر پیشخوان،  رستورانها و ....، خواستار ورود جدی تر سازمانهای متولی از جمله  سازمان صمت و اتاق اصناف در  این حوزه شد.

وی با اشاره به اینکه تشدید بازرسی از مراکز پرتردد از جمله پاساژها  و رستورانها  در دستور کار  کارشناسان  سلامت محیط قرار گرفته است، افزود:  مرکز بهداشت در جهت صیانت از سلامت مردم از برخورد با متخلفان امر کوتاهی نخواهد کرد و در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مدیران  اماکن پر تردد نسبت به تعطیلی و پلمب آنها اقدام خواهد شد. 

احمدی بلوطکی  خاطر نشان کرد: متصدیان و صاحبان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ضمن  رعایت شیوه نامه های مرتبط با کرونا ویروس ملزم به رعایت سایر دستورالعمل های بهداشتی از جمله بهداشت  فردی، بهداشت ابزار کار، بهداشت ساختمان و بهداشت مواد غذایی می باشند.

به گزارش تابناک خوزستان، در ادامه رعایت توصیه های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید 19 را توسط شهروندان امری ضروری دانست و از شهروندان خواست ضمن خودداری از تردد در مکانهای شلوغ از ماسک استفاده نمایند، از خرید موادغذایی از واحدهای صنفی که مورد تایید مراجع بهداشتی نمی باشند خودداری کرده و هرگونه تخلف بهداشتی در اصناف بویژه تخلف در حوزه پروتکل های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا  را به سامانه 190 اطلاع دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار