کد خبر: ۹۰۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 26 September 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک خوزستان، در پی انتشار گزارش ویژه ی تابناک خوزستان از پشت پرده ی ماجرای انحلال شورای شهر شادگان با عنوان: «پروژه انحلال شورای شهر شادگان از سوی چه کسانی دنبال می شود؟» مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس یازدهم، جوابیه ای به دفتر خبرگزاری تابناک خوزستان ارسال نموده است که متن آن به شرح زیر می باشد:
۱. ابتدائا با قاطعیت اعلام میکنیم، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی هیچ دخالتی در امور اجرایی و نظارتی شورای شهر و شهرداری شادگان نداشته و ندارد. رویکرد ایشان طی سالیان گذشته رویکرد حمایتی از منتخبین مردم در شورای شهر بوده است و سعی شده با مذاکره و پیگیری های مستمر و جذب بودجه و امکانات برای هر سه شهرداری شهرستان شادگان، به حل مشکلات شهری کمک شود. برگزاری جلسات متعدد با وزارت کشور، سازمان شهرداری ها، معاونت عمرانی و معاونت امور شوراهای استانداری و ... نشان از این موضوع دارد.
۲. شورای شهر در سال آخر دوره خود، باید بجای شایعه پراکنی و حاشیه سازی، پاسخگوی عملکرد خود و شهرداری در ۴ سال گذشته باشد. عملکردی که برای دیدن آن کافیست، اندک زمانی در شهر شادگان تردد کرده باشید و قطعا با مشکلاتی نظیر عدم وجود آسفالت مناسب، فضای سبز خسته و بی روح، عدم جمع آوری زباله و بوی بد ناشی از تجمیع پساب، وجود سگهای ولگرد، پروژه های نیمه تمام و ... که در تمامی نقاط شهر به چشم میخورد، روبرو خواهید شد.
۳. با حمایت و پیگیری های مستمر نماینده مردم شادگان، در بازه سه ساله ۹۶ تا ۹۸، بیش از ۵۷ میلیارد تومان از محل های عوارض عمومی و آلایندگی، اعتبار تخصیصی قانون بودجه، مساعدت سازمان شهرداری ها و مدیریت بحران کشور به شهرداری شادگان بودجه تزریق شده است. این موارد بجز درآمد عمومی شهرداری است. شورای شهر و شهرداری شادگان چه پاسخی برای هزینه کرد این موارد دارند؟ 
۴. طبیعی است وقتی عملکرد میدانی نباشد و حتی توانایی جذب بودجه های تخصیص یافته در این شهرداری که متاسفانه خود را جهادی و انقلابی معرفی می کند، هم وجود نداشته باشد، برای سرپوش گذاشتن به نقاط ضعف خود، مجبور به حاشیه سازی و اجرای بازی های نخ نما شده می شویم. چه کسی جلوی عملکرد شهرداری شادگان را گرفته است؟ اگر واقعا شهرداری عملکردی قابل قبولی داشت، نیازی به این همه تکرار واژه های مقدسی چون جهاد و انقلاب نبود. آیا مدیریت جهادی این است که بیش از ۵.۲ میلیارد تومان در سال جاری از بودجه های شهرداری شادگان ( اعتبارات شهرداری شادگان که در قالب اوراق اسناد خزانه شامل ۳.۲ میلیارد تومان بابت پروژه سیل بند از محل ماده ۱۰ اعتبارات مدیریت بحران، ۱.۸ میلیارد تومان بابت پروژه ورودی اصلی شهر از محل اعتبارات متوازن، ۲۰۰ میلیون تومان هم بابت معابر از محل اعتبارات تملک دارایی) به دلیل عدم ارایه صورت وضعیت و توقف پروژه برگشت بخورد؟
۵. تمامی این موارد به اطلاع نهادهای نظارتی نظیر معاونت امور شوراهای های استانداری خوزستان رسیده، این جز وظیفه نمایندگی موضوع دیگری نیست. کسی نباید اعمال وظیفه نظارتی نمایندگان را سیاسی قلمداد کند، بلکه اصل ادعا باید سنجیده شود. در پایان از اهالی رسانه علی الخصوص خبرنگاران محترم پایگاه خبری تابناک دعوت میکنیم، سفری به شادگان داشته باشند تا صحت گفتار طرفین را ببینند و از مردم در مورد عملکرد شهرداری شادگان نظرسنجی کنند، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
دفتر نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی
۵ مهر ۹۹
___________________________________________________________________________________
*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار