به هرحال سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه وبودجه کشور سفر مغتنمی برای مسئولین ومردم استان به شمار می آید ،سفری که می شود با ارایه گزارش درست ومعقول ازوضعیت طرح های نیازمند اعتبارات ،نگاه این سازمان را به استان تغییر داده تا در سایه آن بتوان به جهش اعتبارات وبودجه استان امیدوار شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 25 September 2020

تابناک ایلام::روز گذشته معاون رییس جمهور ورییس سازمان برنامه وبودجه از طریق کرمانشاه وارد استان ایلام شد ،قرار است در سفر دو روزه محمدباقر نوبخت به استان ،علاوه بر افتتاح چند طرح و کلنگ زنی احداث دوهزار واحد مسکونی ،تفاهمنامه جهش تولید میان استاندار ایلام ومعاون رییس جمهور به امضاء برسد.

همواره معتقد بوده ایم که سفر مقامات بلند پایه ملی به استان محروم ایلام هرچند ممکن است که در کوتاه مدت دستاوردی ملموس به همراه نداشته باشد ،اما حداقل ثمری که می تواند نصیب استان نماید ،معرفی ظرفیت ها وپتانسیل های  دیده نشده استان ومهمتر از همه معرفی کاستی ها وضعف های موجود درآن است .

منتهی شرط دستیابی به این ثمرات به جز از طریق پرهیز مسئولین استان از ارایه گزارشکار و نمایش گل وبلبل بودن وضعیت ومهمتر از همه بیان نقصان ها ،کاستی ها وضعف های موجود درمسیر توسعه استان فراهم نخواهد شد.موضوعی که در دهه های اخیر در استان ایلام مغفول مانده است.

به هرحال سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه وبودجه کشور فرصت مغتنمی برای مسئولین ومردم استان به شمار می آید ،فرصتی که می شود با ارایه گزارش درست ومعقول ازوضعیت طرح های نیازمند اعتبارات ،نگاه این سازمان را به استان تغییر داده تا در سایه آن بتوان به جهش اعتبارات وبودجه استان امیدوار شد.

اما سفر رییس سازمان برنامه وبودجه کشور به استان که با افتتاح دو طرح " کوشاب غرب " و فولاد گستر آتنا" در چرداول همراه شد ،انتقادات زیادی متوجه مسولین استان نمود . به اعتقاد منتقدین این دوطرح سالهای پیش به بهره برداری رسیده وافتتاح آن از سوی معاون رییس جمهور به نوعی فریب مردم و دور زدن مقامات ارشد اجرایی کشور قلمداد می شود .

این درحالیست که مسئولین استان در پاسخ به انتقادات مطروحه در فضای مجازی ورسانه ای استان گفته اند که درست است این دو طرح بزرگ صنعتی یکی دوسال پیش به بهره برداری رسیده اند ،اما قرار بود که با حضور رییس جمهور به صورت رسمی افتتاح شود ،اما بدلیل عدم حضور رییس جمهور این امر توسط معاون ایشان به سرانجام رسید .

معتقدیم اگر انتقادات از کانال دلسوزی و در راستای بهبود شرایط و رفع کاستی ها صورت پذیرد نه تنها امری مذموم نیست بلکه قابل ستایش است ،اما اینکه در شرایطی که وضعیت کشور به گونه ایست که یاس ونوامیدی بر مردم چیره گشته وبی توجه به شرایط سیاسی وامنیتی تنها ساتع کننده ناامیدی در کشور باشیم ،نه تنها کاری را از پیش نبرده ایم بلکه  به بدتر شدن امور کمک کرده ایم ،از اینرو باید بیشتر مراقبت کرد .

مطالعه مواضع اخیر نمایندگان ،رسانه های منتقد و ائمه جمعه در استان نشان می دهد که همه در یک سوی ماجرا قرار گرفته وطلبکارانه وضعیت جاری استان وکشور را متوجه دولت می کنند ،از سویی دولتی قرار دارد که از بطن همین نظام برخواسته و مدیران ارشد آن چهل سال است که در ارکان متعدد مدیریتی کشور حضور داشته ودرس مدیریت را درهمین نظام آموخته اند .

اینکه برخی بیایند با سیاه نمایی و با اهداف سیاسی ،سیاه را سفید وسفید را جلوه نمایند ،چه بخواهند وچه نخواهند در مسیر اهدافی گام برداشته اند که سالهاست دشمنان این نظام از طرق مختلف به دنبال اجرایی شدن آن در کشورهستند . اهدافی از جنس ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی ،ایجاد یاس وناامیدی در بین مردم وقرار دادن آنان در مقابل مسئولین !

بعید می دانم کسی از این موضوع اطلاع نداشته باشد که ریشه مشکلات جاری کشور کجاست واز کجا آب می خورد !با علم به این موضوع به جای کمک برای ایجاد امید در مردم و جلب حمایت آنان از نظام ،بیایم نقش ابزار دشمن را بازی کرده ودر زمین آنان بازی کنیم به نظر شما دلسوزی برای نظام وانقلابیگری تعبیرمی شود ؟ تصور می کنید اگر مردم ناامید شده و از ناچاری ویاس تلنبار شدن مشکلات یک روزی به خیابان بریزند ،چپ وراست سرشان می شود ؟! خیال خامی است اگر اینگونه تصور شود ،امروز مردم مشکلات جاری را متوجه دولت بدانند ویا اینکه بین نظام ودولت تمایز قایل شوند !یا اینکه بعد از پشت کردن به این طیف سیاسی در دامن آن دیگری بیافتند!

پس چرا باید به گونه ای عمل کرد که تنها بارقه های امید در بین مردم خاموش شود ؟امروز با وصف تمامی مشکلاتی که از حیث منابع متوجه کلیت نظام است ،کشوری که تنها منبع درآمدش فروش نفت است وآن هم به صفر نزدیک شده است ،کرونا تمامی مبادی ورودی وخروجی اش را مسدود کرده است ،آمریکا پا روی خرخره اش گذاشته و حتی زندانهایش را تحریم می کند ،حال معاون رییس جمهوری به استان سفر کرده و می وخواهد با تمامی این شرایط نگاهی را به استان معطوف داشته باشد !چرا به جای استفاده از این فرصت برای کمک به بهبود وضعیت مردم وجلب رضایت آنان،تمامی دستاوردها را تحت شعاع قرار داده ورنگ سیاهی بر همه چیز می پاشید ؟!

مگر بد است که در این شرایط 377میلیارد تومان به جهش تولید ،پروژه های آب وخاک وزیرساختی و یارانه تسهیلات پرداخت شود؟چرا باید 80 میلیارد تومان اعتبار استانی ،تفاهم نامه احداث 2000واحد مسکن مددجویان و ساخت 300واحد مسکونی در شهرهای زیر 25هزار نفر دیده نشود ؟

مگر کم است که در این شرایط خشکسالی اعتبارات ،در این سفر اعتبار کمربندی ایوان ،شهرک صنعتی ،تصفیه خانه فاضلاب ایلام ،بیمارستان 376تختخوابی ایلام وتونل کبیرکوه به مبلغ 1000میلیارد تومان تخصیص داده شود ؟!

بنابراین انصاف و مروت حکم می کند در کنار نقد به چرایی افتتاح دو پروژه که پیشانی صنایع کوچ ومتوسط استان قلمداد می شوند !اگر به خاطر کشور هم که شده ،دستاوردها را هم تبیین کنیم و نگذاریم تحت شعاع انتقادات قرار گیرند !بگوییم درست است که در این قسمت خوب عمل نشد ،امادر عوض این سفر خروجی هم داشت !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی مزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
خودتون دارید سیاسی عمل می کنید برای آرای اصلاحات بهتون جوک بی مزه ای نوشتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار