آمریکا از فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران نا امید شد چراکه در صورت بازگشت قطعنامه های گذشته دیگر نیازی به چنین فرمانی نبوده و تحریم های تسلیحاتی در بالاترین سطح خود باز می گردند.
کد خبر: ۹۰۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶ 19 September 2020
بر اساس خوش خیالی و ادعای آمریکایی ها ، ساعت 3:30 بامداد یک شنبه به وقت تهران ، قطعنامه های شش گانه ای که با برجام و قطعنامه 2231 لغو شدند، باز می گردند اما از همین حالا نشانه های شکست دوباره آمریکا و به قول روحانی پیروزی ملت ایران در حال آشکار شدن است . 
ظریف: هیچ اتفاق جدیدی در ۲۰ سپتامبر  رخ نمی‌دهد
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی خطاب به همتای آمریکایی خود نوشت: «پمپئو! بازهم اشتباه می‌کنی. هیچ اتفاق جدیدی در ۲۰ سپتامبر رخ نمی‌دهد. کافی است، قطعنامه ۲۲۳۱ را بخوانی.حتی بولتون که رئیست را قانع کرده بود تا به تو دستور دهد «به مشارکت آمریکا در برجام خاتمه دهی» این قطعنامه را خوانده بود.آمریکا یک عضو برجام نیست».
دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس نیز که در واشنگتن به‌سر می‌برد و احتمال می رفت آمریکا بتواند رأی این کشور را به خود نزدیک کند  به اختلاف نظر دو کشور درباره برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و افزود که توافق هسته‌ای تا زمانی که پیمان جدیدی با ایران منعقد نشود به قوت خود باقی می‌ماند. وی یادآورشد که دولت لندن برجام را دور نخواهد انداخت. وزیر خارجه انگلیس در عین حال مدعی شد که لندن در کنار آمریکا و شرکای اروپایی، تحمل دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ندارد و از برنامه دونالد ترامپ و ابتکار امانوئل مکرون برای وسیع‌تر کردن توافق با ایران حمایت می‌کند.
تیر خلاص گوترش به توهم آمریکا
حتی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم قرار نیست در سیرک آمریکایی ها نقش داشته باشد . وی در پاسخ به این سوال که آمریکا مدعی است مکانیزم ماشه را فعال کرده ، در حالی  که تقریبا همه اعضای شورای امنیت با آن مخالفت کرده و همچنان در برجام باقی مانده‌اند. آیا با شورای امنیت در این باره همکاری دارید یا با مقامات آمریکا برای جلوگیری از هرج و مرج در سازمان ملل تماس داشته‌اید؟ تصریح کرد: موضع ما بسیار ساده و به همان صورت باقی است. این شورای امنیت به عنوان یک رکن سازمان ملل متحد است که وظیفه تفسیر قطعنامه‌های شورای امنیت را دارد از این رو، ما همان گونه عمل می‌کنیم که شورای امنیت عمل کند.
رویترز: ترامپ به دنبال صدور یک فرمان اجرایی برای اعمال مجازات معامله تسلیحاتی با ایران است
اما یکی از نشانه های دیگر برای پیش بینی وضعیت روز یک شنبه، خبری است که رویترز به نقل از سه منبع آگاه مخابره کرده و نوشته است : ترامپ قصد دارد با صدور یک فرمان اجرایی، مجازات هایی را علیه هر کشور یا شخصی که تحریم تسلیحاتی متعارف علیه ایران را نقض کند، اعمال کند. انتظار می رود صدور فرمان اجرایی توسط دونالد ترامپ در روزهای آینده انجام شود که به رئیس جمهوری اجازه می دهد متخلفان را با مجازات های ثانویه مجازات و آن ها را از دسترسی به بازار ایالات متحده محروم کند. 
اگر چنین خبری درست باشد می توان نتیجه گرفت که آمریکا از فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران نا امید شده باشد چراکه در صورت بازگشت قطعنامه های گذشته دیگر نیازی به چنین فرمانی نبوده و تحریم های تسلیحاتی در بالاترین سطح خود باز می گردند.
منبع:خراسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار