کد خبر: ۹۰۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹ 17 September 2020
 
 
تابناک خوزستان:
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ماموران این مرکز در پنج ماه گذشته ۳۱ هزار و ۶۰۰ ماموریت انجام دادند که از این تعداد پنج هزار و ۳۴۳ مورد مربوط به بیماران کرونایی بوده است.

به گزارش تابناک خوزستان، دکتر فرهنگ کره بندی در نشست خبری به مناسبت روز اورژانس و فوریت های پزشکی گفت: این مرکز ماهانه ۶ هزار ماموریت یعنی روزانه ۲۰۰ ماموریت را به انجام رسانده است که ازاین تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ ماموریت تصادفی  و ۲۴ هزار و ۹۰۰ میامورتی غیر تصادفی بوده است.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۵۶۳ ماموریت اعزام به بیمارستان، چهار هزار و ۱۰۰ مورد درمان در محل ، ۱۰ مورد زایمان در محل یا حین اعزام، ۴۰۹ مورد اورژانس زنان، ۲ هزار و ۵۲۹ مورد اورژانس قلبی، ۲ هزار و ۷۳۶ مورد تنفسی ، یک هزار و ۱۳۲ مورد مسمومیت و گزش و ۷۵ مورد اعزام هوایی با انتقال ۸۲ بیمار گزارش شده است.

کره بندی ادامه داد: هر آمبولانس بیش از ۳۲۰ ماموریت انجام داد و هر نفر پرسنل بیش از ۵۰ اعزام داشته است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پایگاه اورژانس درحوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال است اما براساس طرح ششم توسعه ۶۲ پایگاه از استاندارد عقب هستیم.

وی افزود: تاخیر در زمان رسیدن به علت ترافیک، حجم بالای ماموریت، کم بودن پایگاهها ، خراب شدن آمبولانس حین مسیر و یا سخت گذر بودن منطقه است.

کره بندی در ادامه ازجمله مشکلات اورژانس ۱۱۵ را مزاحمت های تلفنی عنوان کرد و گفت: از شهروندان انتظار داریم شرایط را درک کنند چون یک تماس غیر ضروری و نابهنگام می‌تواند جان یک نفر را به خطر بیندازد و آثار روانی و اجتماعی بر روی نیروها دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ماه گذشته ۴۷ هزار تماس با اورژانس برقرار شد و در روز سه و در شب چهار کارشناس پاسخگو هستند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار