حاشیه های این دانشگاه تمامی ندارد و اصرار مسئولان بر تداوم حاشیه ها، نوعی ابهام و تردید را  در اذهان ایجاد کرده است که این حاشیه سازی ها برای چیست؟ چرا مسئولان دانشگاه در باره ابهامات و نحوه ساخت و سازهای دانشگاه و نحوه پرداخت حق التدریس ها شفاف اظهار نظر نمی کنند؟
کد خبر: ۹۰۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 16 September 2020

 

به گزارش تابناک خوزستان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در 30 کیلومتری شهر اهواز یکی از معدود دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور است. این دانشگاه یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه شهید چمران بوده است که از سال 84 به عنوان دانشگاه مستقل فعالیت می‌کند.

دانشگاهی که با داشتن زمین های کشاورزی وسیع و منابع درآمدی دیگر یکی از دانشگاه های قوی در اخذ درآمدهای اختصاصی است، دانشگاهی که شاهد حضور شش ساله دکتر سید عطالله سیادت بر مسند ریاست آن هستیم.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان  در چند ماه گذشته کانون حوادث و اتفاقات زیادی بوده است. پس از یکسال هنوز معلوم نشد تکلیف آزمون استخدامی در دانشگاه چه شد؟ چه کسانی و براساس چه ارتباطی وارد این دانشگاه شدند؟ دانشگاهی که به نظر حیات خلوت برخی سیاسیون شده است! پروازی بودن رئیس دانشگاه و اداره از راه دور این دانشگاه را جایگاه اصلی خود دور ساخته است!

حاشیه های این دانشگاه تمامی ندارد و اصرار مسئولان بر تداوم حاشیه ها، نوعی ابهام و تردید را  در اذهان ایجاد کرده است که این حاشیه سازی ها برای چیست؟ چرا مسئولان دانشگاه در باره ابهامات و نحوه ساخت و سازهای دانشگاه و نحوه پرداخت حق التدریس ها شفاف اظهار نظر نمی کنند؟

پس از حذف بسیج دانشجویی از کارگروه هفته دفاع مقدس دانشگاه، اینبار مسئولان دانشگاه دو رکن فرهنگی دیگر دانشگاه، یعنی بسیج کارمندی و اساتید را نیز حذف کردند. این با بیانیه اعتراضی بسیج اساتید به روند حذف جریان انقلابی در دانشگاه روبرو شده است.

در این بیانیه آمده است:

آنچه که برای همه‌ی ما، برای همه‌ی بسیجیان عزیز، برای جوانها در هر نقطه‌ای از این عرصه‌ی عظیم که مشغول کار هستند، باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر: بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه. این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید. (مقام معظم رهبری دام ظله العالی)

در این برهه تاریخی که اندیشمندان، جوانان و آزادگان در هرکجای عالم و همچنین ابرقدرتهای مستکبر جهانی به اهمیت و تأثیر حضور اسلام ناب محمدی در سرتاسر جهان پی برده اند؛ سرزندگی انقلاب و ابلاغ پیام دین مبین اسلام به مردم آزاده دنیا بیش از پیش احساس می شود چرا که تشنگی مخاطبان پیام الهی بیشتر و دشمنی مستکبرین و کافران عیان‌تر شده همچنان‌که دست به رفتارهای سخیفی همچون اهانت ذلیلانه آنان به ساحت مقدس پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله را درپیش می گیرند!

  هفته دفاع مقدس جزء مهمترین مناسبتهایی است که گرامی داشت آن، خون تازه ای در رگهای انقلاب اسلامی ایران به جریان می اندازد. بطوریکه با گذشت چهار دهه، اهمیتش روز به روز روشن‌تر و هر سال باشکوه و عظمت بیشتری گرامی داشته می شود. اقدام وزارت عتف در ارسال آیین نامه نحوه هماهنگی و برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در راستای فهم عمیق این مهم بوده و حرکتی قابل تحسین است و بسیج اساتید دانشگاه وظیفه خود می داند که مراتب تقدیر و تشکر خود را این اقدام انقلابی و فرهنگی اعلام نماید.

باتوجه به آیین نامه مذکور و اینکه بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارمندی سه رکن اصلی و اساسی در برنامه های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس می باشند، انتظار می رفت که این سه رکن بسیج در برگزاری و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کنار دیگر مسئولان فرهنگی دانشگاه به وظیفه خود عمل کنند.

 با کمال تاسف، اینبار نیز مشاهده شد که در اقدامی هماهنگ و به منظور به حاشیه بردن بسیج، همچنانکه بسیج دانشجویی که ضامن آینده انقلاب و نورچشمان رهبر معظم انقلاب هستند؛ نادیده گرفته شد؛ بسیج اساتید دانشگاه نیز به شکل غیرمعمول و معناداری مورد بی توجهی قرارگرفته و دعوت از مسئول بسیج اساتید دانشگاه برای شرکت در کارگروه مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نه با عنوان "مسئول بسیج اساتید" بلکه با عنوان "مدیر گروه معارف اسلامی " صورت گرفته است.

به همین منظور شورای بسیج اساتید ضمن تایید مطالبات به حق بسیج دانشجویی دانشگاه در بیانیه منتشر شده در این خصوص و  با  تأکید بر انجام رسالت انقلابی خویش و ابراز تأسف از این مسأله،  خواهان پاسخگویی رئیس محترم دانشگاه از برخورد نامناسب با جایگاه بسیج در دانشگاه می باشد.

  ___________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان     *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار