کد خبر: ۹۰۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 16 September 2020

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به قرمز شدن وضعیت این منطقه از بازگشت محدودیت‌های اجتماعات خبر داد.

دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از عبور از پیک بیماری، تعداد مبتلایان بسیار کاهش یافت اما کاهش حساسیت مردم، شرکت در تجمعات و کاهش استفاده از ماسک، موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شد.

وی افزود: متاسفانه در خوزستان این باور نادرست که اعلام وضعیت سفید به معنای پایان خطر کرونا است، موجب کاهش شدید استفاده از ماسک شد.

کلانتر بیان کرد: پیش از این هشدار داده بودیم که در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها، روزهای مرگباری را پیش رو خواهیم داشت. از هفته گذشته موارد بیماری به صورت محسوس افزایش یافت و نسبت به هفته قبل از آن تقریبا به پنج برابر افزایش یافت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر شوشتر را در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار داده است. با وجود اینکه در ۴۰ روز اخیر مورد فوتی به دلیل کرونا در شوشتر وجود نداشت اما در ۷۲ ساعت گذشته، دو نفر از همشهریان به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و آمار جانباختگان این بیماری در شوشتر به ۱۰۳ نفر رسید. متاسفانه یکی دیگر از بیماران نیز در شرایط وخیم بیماری قرار دارد و احتمالا فوت می‌شود.

کلانتر با اشاره به احتمال بازگشت محدودیت‌ها به این منطقه تصریح کرد: در حال تلاش برای بازگرداندن بخشی از محدودیت‌ها هستیم و با صحبت با فرماندار شوشتر، مقرر شد محدودیت‌های اجتماعات اعمال شود، مدارس و مراکز آموزشی تعطیل خواهند شد و آموزش به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون همه عواقب ابتلا به این ویروس را می‌دانند؛ هر کسی که به کرونا مبتلا شود ممکن است فوت شود. جوانان و ورزشکاران فکر نکنند اگر کرونا بگیرند نمی‌میرند؛ ما شاهد فوت جوانان و ورزشکاران سالم و بدون بیماری زمینه‌ای به دلیل ابتلا به کرونا بوده‌ایم و تعداد مبتلایان بسیار تصاعدی خواهد بود.

کلانتر با اشاره به آموزش مجازی دانش‌آموزان ادامه داد: از خانواده‌ها می‌خواهیم سلامت فرزندان خود را فدای حضور در مدرسه نکنند زیرا با حضور دانش‌آموزان در مدارس، احتمالا شاهد افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا باشیم.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و شیوع بیماری آنفلوآنزا، ادامه بی‌توجهی‌ها منطقه را در وضعیتی بسیار وخیم قرار می‌دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: بیش از ۹۰ تخت عادی و ۱۱ تخت ICU در بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر برای بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی شده است و اکنون نیز در حال افزایش تخت‌های ICU برای این بیماران هستیم و ۱۲ تخت دیگر افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد تخت‌های عادی و ۵۰ درصد تخت‌های ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر تکمیل شده است.

کلانتر بیان کرد: هر چند اکنون از نظر اکسیژن مورد نیاز بیماران در وضعیت مطلوبی قرار داریم و در خصوص تامین داروها و وسایل حفاظت فردی مشکلی نداریم اما همه چیز منوط به حجم مراجعات به بیمارستان‌ها است. اگر حجم مراجعات به بیمارستان‌ها زیاد باشد هر چه امکانات داشته باشیم هم نمی‌توانیم جوابگوی نیاز مردم باشیم.

وی افزود: اکنون مردم می‌بینند که در وضعیت با ثباتی قرار داریم و خدمات ارائه می‌دهیم اما این وضعیت به شرایط پیش رو بستگی دارد زیرا اگر بیماری اوج بگیرد، هرچه تخت و امکانات داشته باشیم باز هم دچار مشکل می‌شویم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: نگران هستیم که وضعیت ابتلای کودکان به کرونا به گونه‌ای باشد که در تخت‌های ویژه کودکان کمبود داشته باشیم و در این شرایط، بسیار دچار مشکل می‌شویم.

وی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم از حضور در اجتماعات خودداری کرده و ضمن استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله اجتماعی، از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار