کد خبر: ۸۹۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 15 September 2020
فاضلی از بازخوانی آثار اولیه توسط ستاد برگزاری سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی خبرداد و گفت: هشت اثر بدون اولویت جهت شرکت در مرحله سوم جشنواره انتخاب شدند.
 

 

«فیروز فاضلی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان اظهارداشت: این جشنواره به پاس یک عمر کار و تلاش استاد «حبیب‌الله یوسف پورسیفی» از پیشکسوتان تئاتر استان با نام وی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۲۴ طرح از سوی هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد گفت: هنرجویان شش آموزشگاه افرا، تئاتر گیلان، روزنه آبی، فریاد، نیکنام و هنرگاه از رشت، صومعه سرا و انزلی در این دور از جشنواره شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در پنج مرحله و به شکل رقابتی برگزار می‌شود عنوان داشت: «دنیای معنوی و انسان معاصر»، «تاثیرات مدرنیسم بر زندگی» و آزاد از موصوعات جشنواره است که اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها در آن بلامانع بود.

 

فاضلی از بازخوانی آثار اولیه توسط ستاد برگزاری سومین جشنواره خبر داد و بیان کرد: هشت اثر بدون اولویت جهت شرکت در مرحله سوم جشنواره انتخاب شدند.

 

به گفته وی «فرزام محمدی » با نمایشنامه «قدسی» از آموزشگاه هنرگاه، «پدرام پریچهره » با نمایشنامه «برای پیرمردها مناسب نیست» از آموزشگاه نیک‌نام، « زهرا صدری» با نمایشنامه «ما، مده آ» از آموزشگاه گیلان و «پوریا پرتو » با نمایشنامه «تذکره غلام سیاه و سپیده بانو» از آموزشگاه افرا چهار نمایش پذیرفته شده از شهرستان رشت هستند.

 

فاضلی ادامه داد: همچنین «ابوالفضل تقی‌پور» با نمایشنامه «آدم یکی بود با حوا مرد» از آموزشگاه فریاد، «رضا نورانی دوست» با نمایشنامه «صفر در حمام اجنه» از آموزشگاه فریاد، « کبری خوش‌پسند » با نمایشنامه «یادم تو را فراموش» از آموزشگاه فریاد شهرستان انزلی و «پریسا قاسمی» با نمایشنامه «زندگی، بدون زنان» از آموزشگاه روزنه آبی شهرستان صومعه‌سرا چهار اثر دیگر راه یافته به مرحله سوم هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه افراد برگزیده طی یک ماه آینده با کمک استاد راهنما «حمید ابراهیمی» طرح‌های نمایشی خود را تکمیل و جهت داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال می ‌کنند تصریح کرد: در مرحله چهارم نیز آثار تکمیل شده، برای ارزیابی نهایی به هیئت داوران جشنواره ارجاع داده می‌شوند.

 

وی ۳۰ مهر را آخرین مهلت ارزیابی و جمع‌بندی طرح‌ها اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: از سه اثر برگزیده و پنج اثر شایسته تقدیر طی مراسمی تجلیل می‌شود.

 

فاضلی اعلام کرد: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان و استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار