کد خبر: ۸۹۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱ 15 September 2020

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گتوند گفت: به دنبال فوت دانش آموز کودک هشت ساله شهر ترکالکی گتوند و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، دبستان شهید نامجو این شهر به مدت یک هفته تعطیل شد.

حسین اسدی پور با بیان اینکه علاوه بر ضد عفونی و گندزدایی، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از روز آغاز مدارس در شهرستان گتوند اجرا می‌شود، افزود: مقرر شده که تست کرونا برای تمام دانش آموزان و معلمان این مدرسه به صورت رایگان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ماسک بین برخی از دانش آموزان فاقد ماسک توزیع می‌شود، ادامه داد: کلاس‌های درس مدارس شهرستان گتوند با تعداد کم دانش آموزان تشکیل می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش گتوند با بیان اینکه آموزش تعطیل نشده است، بیان کرد: کلاس‌های غیرحضوری مجازی از طریق سامانه شاد برگزار و بسته‌های مکتوب برای دانش آموزانی که حضور ندارند، توزیع می‌شود.

وی افزود: دانش آموز مبتلا به کرونا در مدرسه فوت نکرده و در روز شنبه ۱۵ شهریور ماه و همزمان با بازگشایی مدارس به مدت ۲ ساعت در کلاسی با پنج دانش آموز و در روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه به مدت ۲ ساعت در کلاسی با چهار دانش آموز حضور یافته است.

اسدی‌پور ادامه داد: پس از اینکه حال عمومی این دانش آموز روز سه شنبه در خانه نامساعد شد به بیمارستان کارون گتوند اعزام و سپس به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شد.

وی گفت: این کودک هشت ساله از بیمارستان بزرگ دزفول به بیمارستان گلستان اهواز اعزام و نوزدهم شهریور درآن بیمارستان فوت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یکشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص فوت این کودک دانش آموز بیان کرد: این کودک هشت ساله روز شنبه و دوشنبه هفته گذشته به مدرسه رفته، روز سه شنبه پس از خوردن صبحانه به پدر و مادر خود اظهار کرد فشار در قفسه سینه دارد که برای درمان به بیمارستان کارون گتوند اعزام شد.

فرهاد ابول نژادیان افزود: در حالی که بیمار در ابتدای ورود دچار ایست قلبی تنفسی شده، همکاران ما از آن تست پی سی آر ((PCR برای کرونا گرفتند که تست آن مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: این دانش آموز بیماری مادرزادی قلبی دریچه بین ۲ تا بطن را داشته اما دارویی دریافت نکرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمار مبتلا به کرونا بود اما با توجه به اینکه فاصله زمانی سه چهار روزه از شروع مدرسه تا ابتلای بیماری وجود دارد به نظر نمی آید در مدرسه مبتلا شده باشد چون فاصله زمانی شروع مدرسه تا علامت دار شدن بیمار بیشتر از سه چهار روز نبوده است.

به گزارش ایرنا، یک دانش آموز پسر هشت ساله مقطع دوم ابتدایی از شهر ترکالکی گتوند که بر اساس اعلام مسئولان ذیربط از بدو تولد مشکل بیماری قلبی داشته، هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان گلستان اهواز فوت کرده است.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار