تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
روند دولت روحانی در دولت یازدهم و دوازدهم حول این دو پارداریم نابلدی و ناتوانی چرخیده است. نابلدی و ناتوانی دولت روحانی هزینه های بسیاری در عرصه داخلی و خارجی بر مردم و کشور وارد کرده است. هزینه های که بسیاری از آن قابل جبران نیست.
کد خبر: ۸۹۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 13 September 2020

 

به گزارش تابناک خوزستان؛ روند دولت روحانی در دولت یازدهم و دوازدهم حول این دو پارداریم نابلدی و ناتوانی چرخیده است. نابلدی و ناتوانی دولت روحانی هزینه های بسیاری در عرصه داخلی و خارجی بر مردم و کشور وارد کرده است. هزینه های که بسیاری از آن قابل جبران نیست.

به طور مثال در مسایلی مثل سیاست خارجی که ادعای فهم زبان بین المللی کرده و رقیب را ناتوان از صحبت با غرب معرفی می کرد، امروز دیگر برای صغیر و کبیر اظهر من الشمس شده است  دولت از فهم معادلات دنیای غرب عاجز بوده و نتیجه اعتماد به غرب چیزی جز عقب نشینی و ضرر و سیمان ریختن به قلب راکتور و تحریم شدن های شدید نبوده است.

در ناتوانی دولت یازدهم و دوازهم مثال شاهدهای زیادی را می توان ردیف کرد که دولت در اخذ تصمیمات مهم و کلیدی توانایی لازم را نداشته است و جور ناتوانی دولت را مردم در حال پس دادن هستند؛ یک روز با از دست دادن سرمایه و فردا روزی دیگر با جان خود! 

کنکور برگزاری می شود یا نه؟ مدارس بازگشایی می شود یا نه؟ کنکور دو روزمانده حکم عدم برگزاری می‌خورد ! فردای آن روز دو وزیر بهداشت و علوم از حرف خود برگشته و دوباره خبر از برگزاری کنکور میدهند! مدارس 15 شهریور حتما بازگشایی می شود! رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نه امکان ندارد!

این دو مورد، مشتی از هزاران نمونه از اختلال در تصمیم گیری در دولت روحانی است. دولت روحانی همان قدر که در هفت سال گذشته در معامله و مذاکره با غرب ثابت قدم بوده؛ نشان داده در تصمیمات داخلی از روند منطقی پیروی نکرده است.

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح سیاست‌های دولت خصوصا در بحث ماجرای بازگشایی مدارس و مسافرت‌ها و... گفت: «من از نظر بهداشتی برای این اتفاقات تحلیلی ندارم. خیلی عجله کردیم حداقل باید دو هفته صبر می‌کردیم و بعد سال تحصیلی را آغاز می‌کردیم. الان شاهد این هستیم که تعداد بیماران دوباره زیاد شده است و شاهد روند صعودی هستیم. من نمی‌دانم چرا چنین تصمیماتی گرفتند و خیلی‌ها به این تصمیمات نقد دارند. ما در حوزه علمی و کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و بارها گفته‌ایم که پیشگیری خیلی مهم‌تر از درمان است. نمی‌دانم چگونه این‌قدر هزینه اضافی دولت تحمیل می‌کند. تخت روز ICU چندین میلیون در روز است و نمی‌دانم چرا این سیاست‌ها اتخاذ می‌شود. من نمی‌دانم این تصمیمات کجا گرفته می‌شود و ما فقط نتیجه تصمیمات غلط را تماشا می‌کنیم! پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کم آورده‌اند و واقعا دیگر توان ندارند اما نمی‌دانم این وضعیت و این اقدامات چه توجیهی دارد.»

واکاوی این نابلدی و آشفته نظری دولت در بازگشایی مدارس؛ دو نکته مستتر را می توان استحصا و برداشت کرد: 1- نبود تیم مشورتی کاربلد در تیم روحانی و 2 اعتقاد نداشتن رئیس دولت به کار کارشناسی!

حال سوال و درد جدی و کشنده اینجاست: مردم در این وسط چه گناهی کردند؟ درد کشد جای که پادزهر نباشد! وقتی می توان قبل از هر اقدامی تصمیم درست و منطقی گرفت چرا با تصمیات عجولانه مردم را ناراحت و بدببین می سازید؟

در خوزستان نیز قصه همین قدر تلخ و درد آور است در حالی که ستاد ملی کرونا بر عدم بازگشایی مدارس تاکید دارد ولی استاندار و آموزش و پرورش خلاف این تصمیم کارشناسی مدارس را باز کردند! بدون هیچ تدبیری!

مساله ای نگرانی مسئولان و نمایندگان را نیز دراورده است. قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بازگشایی مدارس در این شرایط کرونا تصمیمی غیر منطقی و نادرستی بود. این تصمیم جان دانش آموزان و معلمان را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: مجلس و کمیسیون آموزش نسبت به این مسئله رضایت نداشته و این به ضرر سلامت دانش آموزان است. اگر رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش شرایط را برای بازگشایی مدارس مساعد می‌دانند، چرا در بین دانش‌آموزان حضور پیدا نکرده و به شکل ویدئوکنفرانس در مراسم بازگشایی مدارس حضور پیدا کردند؟

 نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصمیمات غیرکارشناسی دولت بیان داشت: دولت هنوز پس از 7سال حضور در رأس قوه مجریه در گرفتن تصمیمات کارشناسی عمل نمی‌کند. در مسئله کنکور همین بلاتکلیفی را دیدیم و اکنون در مسئله بازگشایی مدارس نیز این ناهماهنگی و بی‌برنامگی موج می‌زند.

وی ادامه داد: دولت باید به تصمیم ستاد کرونا احترام بگذارد و اگر ستاد شرایط را مساعد نمی‌داند اصرار رئیس جمهور برای بازگشایی مدارس قابل توجیه نیست.

به گزارش تابناک خوزستان، تصمیمات خلق الساعه دولت در زمینه های مختلف شرایط زندگی را برای مردم دشوار و نوعی بی اعتمادی به تصمیمات بالادست ایجاد کرده است!

____________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار