رزمایش پایان دوره جستجو و نجات در کوهستان روز چهارشنبه با حضور مدیرکل مدیریت بحران و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام توسط امدادگران جمعیت هلال احمر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 10 September 2020

به گزارش تابناک ایلام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: با توجه به حوادث متعدد کوهستان، حادثه خیز بودن و همچنین کوهستانی بودن استان اجرای این رزمایش در دستور کار قرار گرفت.

علی اصغر علی اکبری با اشاره به حوادث متعدد کوهستان از جمله دره ویژدرون شهرستان ملکشاهی و با تاکید بر اینکه ریسک و حساسیت کار در کوهستان بالاست و بجز افراد متخصص کسی نمی تواند در جستجو و نجات کوهستان اقدام کند، افزود: جمعیت هلال احمر با برگزاری این دوره ها تلاش می کند با پرورش نجاتگران متخصص به افراد گرفتار در کوهستان با کمترین زمان و کمترین ریسک کمک کند و آنها را نجات دهد.

علی اکبری اظهار داشت: این دوره آموزشی از ۱۵ شهریور ماه به مدت ۵١ ساعت و در هفت روز به صورت عملی و شب مانی با حضور ١٨ نفر از نجاتگران تخصصی شعبه ایلام آغاز شده است و امروز رزمایش پایان دوره جستجو و نجات در کوهستان در محل ارغوان شهر ایلام برگزار شد.

وی افزود: در پایان این دوره آموزشی به کسانی که موفق به گذراندن دوره شوند گواهینامه قبولی در دوره اعطا و در پایگاه امداد و نجات کوهستان بکارگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون در مجموع ۱۸۶ مصدوم در ۱۳۴ حادثه توسط نیروهای هلال احمر استان امداد رسانی شده اند، افزود: امدادگران این جمعیت در این مدت به ۶۲ مورد حادثه جاده ای، ۳۸ مورد کوهستان، ۱۲ مورد آتش سوزی جنگل ها و مراتع، ۱۰ مورد خدمات حضوری، پنج مورد صنعتی و کارگاهی، سه مورد حادثه غرق شدگی، یک مورد خدمات مناسبتی، یک مورد حادثه شهری ، یک مورد سیل و آبگرفتگی و یک مورد زلزله امدادرسانی کرده اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار