گزارش تابناک خوزستان از برگزاری نخستین"مدیریت بحران کرونا با محوریت ورزش" در خوزستان؛
کد خبر: ۸۹۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 09 September 2020

 

تابناک خوزستان:

اولین سمینار مجازی ملی "مدیریت بحران کرونا با محوریت ورزش در خدمت سلامتی" آذرماه امسال به میزبانی استان خوزستان برگزار می شود.

هومن خدری، دبیر اجرایی سمینار ملی مدیریت بحران کرونا با محوریت ورزش به تابناک خوزستان گفت: این سمینار مجازی برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود که تاکنون مورد استقبال نهادهای بسیاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این سمینار در ۲ بخش ارائه مقالات و درس آموخته برگزار می‌شود گفت: این سیمینار در ۱۰ محور برگزار می شود که اهمیت ورزش در مبارزه با ویروس کرونا، اهمیت اجرای طرح سلامت در صنعت، ارائه راهکارهای نوین برگزاری مسابقات ورزشی در صنعت به صورت آنلاین و ورزش‌های متناسب در خانه برای حفظ آمادگی کارکنان ورزشکار، از جمله محورهای مهم این  رویداد محسوب می‌شوند.

خدری با اشاره به اینکه شیوع بحران کرونا باعث آسیب شدیدی به ورزشکاران و جامعه ورزشی شده است گفت: شیوع کرونا آسیب‌هایی که ما تاکنون پیش‌بینی نمی‌کردیم از جمله تعطیلی تمرینات گروهی تیم‌ها و رویدادهای ورزشی را به وجود آورد.
 
دبیر اجرایی سمینار ملی مدیریت بحران کرونا با محوریت ورزش ادامه داد: این بحران حتی رویداد بزرگی مثل المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم به تعطیلی کشاند و بسیاری از مسابقات و رویدادهای ورزشی را در سطوح مختلف ملی و بین المللی لغو کرد.
 
وی عنوان کرد: در این راستا، ورزشکاران و کسانی که در باشگاه‌ها تمرین می‌کردند با تعطیلی تمرینات و باشگاه‌ها مجبور شدند در خانه بمانند و این موجب بی‌تحرکی و افسردگی روحی و روانی ورزشکاران شد.
 
خدری بیان کرد: تصمیم گرفتیم از طریق کمیته علمی و پژوهشی، ورزشی «نخستین سمینار آنلاین مدیریت بحران کرونا در ورزش» را برگزار کنیم و تبعات منفی کرونا را بر ورزش بررسی کرده و راهکارهایی برای مقابله با کرونا در ورزش و برای ورزشکاران پیشنهاد دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شود افزود: قرار بود این سیمینار به مناسب هفته دفاع مقدس در شهریورماه برگزار شود اما به دلیل استقبال گسترده و مشخص شدن ضعف هایی که در کار داشتیم زمان ارسال آثار را تمدید کردیم.

دبیر اجرایی سمینار ملی مدیریت بحران کرونا با محوریت ورزش بیان کرد: در بحران کرونا سلامت کارمندان و کارکنان ارگان ها به خطر افتاد به همین دلیل بنا داریم در قالب طرح سلامت اداری، با پرداختن به ورزش، سلامت نیروی کار را تضمین کنیم.

به گزارش تابناک خوزستان شرکت‌کنندگان تا ۱۶ آذرماه فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه سمینار به آدرس Www.Hofasport.com ارسال و به مقالات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

__________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان   *سردبیر: سمیه همت پور

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار