کد خبر: ۸۹۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 09 September 2020

 

همانطور که پیش‌بینی شده بود از شب گذشته با ورود سامانه جدید بارشی نقاط شمالغرب ایران شاهد بارش‌های قابل توجهی بودند و رفته رفته این شرایط مرکز و شرق کشور را نیز درگیر خواهد کرد.
 

همانطور که پیش‌بینی شده بود از شب گذشته با ورود سامانه جدید بارشی نقاط شمالغرب ایران شاهد بارش‌های قابل توجهی بودند و رفته رفته این شرایط مرکز و شرق کشور را نیز درگیر خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، کارشناسان سازمان هواشناسی امروز پنجشنبه 98/10/19 با در نظر گرفتن اطلاعات موجود نقشه‌های ماهواره‌ای شرایط جوی کشور را برای 24 ساعت آینده این‌گونه پیش‌بینی کرده‌اند؛ ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب ایران باعث شده تا این مناطق شب گذشته شاهد بارش‌های زمستانی باشند که رفته رفته از اواسط فردا این بارش‌ها در مناطق یاد شده کاهش و مناطق مرکزی و شرقی ایران متاثر از فعالیت سامانه بارشی جدید خواهند شد.کارشناسان سازمان هواشناسی معتقدند فعالیت این سمانه اگرچه تا اواخر هفته آینده بخش‌هایی از ایران را درگیر می‌کند اما بارش‌های ایجاد شده از آن خیلی قابل توجه نیست.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال‌‌شده از ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز 19 دی‌ماه 98 جزیره ابوموسی با 23 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان همدان با 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

وضعیت جوی استان‌ها: اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد امروز 98/10/19 بیش از 40 درصد مساحت کشورمان آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران خواهند داشت؛ به این ترتیب شرایط جوی استان‌ها در 24 ساعت آینده این گونه است؛

آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری آسمان ابری همراه با بارش برف و باران که در ارتفاعات اغلب بارش‌ها به صورت برف است. قم، اردبیل، زنجان، قزوین، مازندران، گلستان، کرمان، لرستان، کردستان، سمنان، خوزستان، هرمزگان غبار صبح‌گاهی همراه با افزایش ابر که از اواسط روز بارش‌های پراکنده در ارتفاعات این مناطق آغاز می‌شود و از صبح روز بعد بارندگی‌ها به صورت برف و باران متناسب با ارتفاع مناطق آغاز می‌شود. بوشهر و جزیره خارک هوا طوفانی همراه با گرد و خاک شدید که عاملی در مواج شدن دریا است. سایر نقاط کشور نیز طی 24 ساعت آینده آسمانی صاف همراه با وزش باد ملایم دارند که رفته رفته آسمان از ساعات پایانی روز ابری می‌شود. کارشناسان سازمان هواشناسی تاکید کرده‌اند آغاز بارش برف و باران در کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، جزایر، جنوب خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان عامل آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب خواهد شد.

وضعیت جوی پایتخت: کارشناسان سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را امروز پنجشنبه 19 دی‌ماه 98 ابری همراه با بارش برف و باران پیش‌بینی کرده‌اند، بنابراین تهرانی‌ها امروز آسمانی ابری تجربه می‌کنند که در دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف قابل توجه است و در گرمترین ساعت 9 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعت هم منفی 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر برای تهران پیش‌بینی شده است.

وضعیت راه‌ها: کارشناسان اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با درنظر گرفتن اطلاعات امروز 19 دی‌ماه سازمان هواشناسی و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های مستقر در سراسر مسیرهای مواصلاتی کشور اعلام کرده‌اند، علی‌رغم آغاز بارش‌ برف از شب گذشته در شمال غربی و برخی مناطق شمال کشور تمامی راه‌های مواصلاتی باز است و تردد خودروها به‌طور عادی در آنها ادامه دارد. بنابراین رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی کشور را دارند قبل از حرکت با استفاده از اطلاعات سامانه ترافیک جاده‌ای www.141.ir یا تلفن‌ گویای 141 می‌توانند زمان و مسیر سفر خود را مدیریت کنند. اما به‌طور کلی محورهای منتهی به پایتخت امروز این شرایط جوی را دارند؛

محور ــ هراز: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است که در ارتفاعات بارش برف موجب کاهش دید افقی می‌شود.

محور فیروزکوه: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است که در ارتفاعات بارش برف موجب کاهش دید افقی می‌شود.

محور کرج ــ چالوس: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است که در ارتفاعات بارش برف موجب کاهش دید افقی می‌شود.

محور تهران ــ قزوین: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است که در ارتفاعات بارش برف موجب کاهش دید افقی می‌شود.

محور قزوین ــ رشت: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است که در ارتفاعات بارش برف موجب کاهش دید افقی می‌شود.

محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است که در ارتفاعات بارش برف موجب کاهش دید افقی می‌شود.

محور سمنان ــ دامغان: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش پراکنده گزارش شده است.

محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار