کد خبر: ۸۹۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۵ 09 September 2020

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، باعث می‌شود شناسایی کرونا سخت شود و نحوه انتقال آنفلوآنزا و کرونا، موجب افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت و درمان خواهد شد.

دکتر نایب فدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اعلام دقیق میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید کار میدانی و علمی انجام شود؛ برخی مواقع با اعلام رنگ‌بندی‌ها ممکن است مقداری حساسیت کمتر شود و مردم رعایت نکنند اما مردم باید دقت کنند و همیشه وضعیت را قرمز تلقی کنند زیرا رنگ‌بندی‌ها تنها برای برنامه‌ریزی بهداشت و درمان کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شوشتر از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد، افزود: مردم باید توجه کنند حتی اگر کاهش موارد بیماری را داشته باشیم، همچنان کرونا وجود دارد. شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، تا زمانی که درمان قطعی و واکسن موثری برای بیماری کووید - ۱۹ پیدا شود، باید در دستور کار مردم باشد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: پیش‌بینی می‌شود پاییز سختی داشته باشیم؛ همزمانی کرونا، آنفلوآنزا و بیماری‌های فصلی می‌تواند همکاران بهداشت و درمان را با مشکل مواجه کند بنابراین برای جلوگیری از فرسودگی شغلی همکاران‌مان و همچنین برای مدیریت تخت‌های بیمارستانی، مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی بیان کرد: کرونا، ویروس ناشناخته‌ای است و نمی‎توانیم رفتار این ویروس را پیش‎بینی کنیم. نادانسته‌های ما درمورد کرونا بیشتر از دانسته‌ها است. مشاهده کردیم که برخی استان‌ها از پیک بیماری عبور کردند اما وارد پیک دوم شدند بنابراین با توجه به احتمال همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، ممکن است در پاییز پیک دوم بیماری در خوزستان رخ دهد.

فدایی افزود: همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، باعث می‌شود شناسایی کرونا سخت شود و نحوه انتقال آنفلوآنزا و کرونا، موجب افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت و درمان خواهد شد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس نیز گفت: در خصوص بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم. با توجه به بازگشایی حضوری مدارس، پروتکل‌های بهداشتی باید به سختی و شدت رعایت شوند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با تاکید بر لزوم آموزش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان، افزود: از طرف دیگر مدیران مدارس نیز باید بر رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک نظارت کنند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی، افزایش تعداد آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی، شست‌وشوی مخازن آب و ضدعفونی مدارس بسیار مهم است.

فدایی با اشاره به لزوم بازدیدهای مستمر بهداشتی از مدارس، گفت: وظیفه بهداشت، تدوین و نظارت بر اجرای پروتکل است اما اجرای پروتکل‌های بهداشتی به آموزش و پرورش برمی‌گردد که باید به هر شکل ظرفیت‌ها و تجهیزات لازم برای این کار را فراهم کند. یک سری مشکلات و کمبودها از جمله در خصوص آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که در سال‌های گذشته نیز به آموزش و پرورش اعلام شده است و امیدواریم امسال این مشکلات رفع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار