کد خبر: ۸۹۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۷ 09 September 2020

 

در شرایطی که هنوز وعده قبلی وزارت صنعت برای کاهش قیمت خودرو محقق نشده است، معاون وزارت صنعت باز هم به مردم وعده داد که قیمت کنونی بازار خودرو قطعاً شکسته خواهد شد.

مهدی صادقی نیارکی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار داشت: تولید خودرو در کشورمان تا 16 شهریور امسال رشد داشت و امسال 399 هزار دستگاه تولید کردیم در حالی که این رقم، پارسال 335 هزار دستگاه بوده است. امسال از 399 هزار دستگاه خودروی تولیدشده، 324 هزار دستگاه تحویل شده است.
وی افزود: تلاش صنعت کشور، قطعه‌سازان و سیاست‌گذاران موجب برطرف کردن 77 درصدی تعهدات خودروسازان شده است. قیمت خودرو در این دو هفته کاذب و هیجانی بوده است که یک عده سوداگر در فکر استفاده از این شرایط هستند و قطعاً این قیمت‌ها شکسته خواهد شد. افرادی که در این شرایط وارد بازار خودرو شدند حتماً زیان خواهند کرد. معاون وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فضای مجازی دارای شورای نظارتی می‌باشد که با دستور قضایی سایت‌های قیمت‌گذاری خودرو متوقف شدند، ولی در اینستاگرام بعضی از صفحات که دارای دنبال‌کنندگان بالا هستند هر روز اقدام به قیمت‌سازی می‌کنند.
گفتنی است، مسئولان وزارت صنعت طی ماه‌های اولیه امسال هم وعده‌هایی را مبنی بر کاهش قیمت خودرو داده و از مردم خواسته بودند تا برای خرید خودرو دست نگه دارند. حالا مردمی که برای تحقق آن وعده‌ها منتظر مانده بودند، دستشان خالی است و برای خرید خودرو نیازمند اندوخته بیشتری هستند.
قیمت خودرو «اندکی» کاهش یافت
در این زمینه، این نکته را نیز باید خاطرنشان کرد که هرچند بازار خودرو طی دو هفته اخیر شاهد قیمت‌های نجومی بود و قیمت خودروهای داخلی طی دو سه روز تا 25 میلیون تومان نیز بالا رفت، روز گذشته کمی از التهاب بازار کاسته شده و قیمت خودروهای داخلی سه تا پنج میلیون تومان کاهش یافته است.
بر این اساس، در بازار دیروز قیمت هر دستگاه سمند ال ایکس ۱۷۰ میلیون تومان، پژو 405 معادل ۱۶۸ میلیون تومان، پژو پارس ۱۹۷ میلیون تومان، پژو 206 تیپ۲ معادل  ۱۸۲ میلیون تومان، رانا ۱۸۳ میلیون تومان، سایپا 111 معادل ۱۰۴ میلیون تومان ، تیبا صندوق‌دار ۱۰۹ میلیون تومان و ساینا نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.
در همین زمینه، سعید مؤتمنی، رئیس‌اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: قیمت خودرو نسبت به روزهای گذشته کاهشی بوده به طوری که کمی جلوی شیب افزایش قیمت‌ها گرفته شده و نسبت به روز قبل نیز شاهد کاهش سه تا پنج میلیون تومانی قیمت‌ها هستیم.
گرانی خودرو توجیهی نداشت
وی با‌اشاره به التهابات بازار خودرو طی دو هفته اخیر ‌گفت: برای فروکش کردن این التهابات بهتر است نسبت به واردات خودروهای ارزان قیمت در حد 15 تا 20 هزار دلار از کشورهای دوست مانند روسیه، اقدام شود. قیمت خودرو در بازار طی دو تا سه روز از 5 تا 20 میلیون تومان افزایش یافت اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاده بود که باعث این رشد قیمت‌ها شود.
رئیس‌اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه در برخی موارد شاهد معامله چندین باره یک خودروی صفر کیلومتر در بازار هستیم،‌ اضافه کرد: ‌روز گذشته یک دستگاه پژو 2008 صفر کیلومتر مدل 99 در بازار معامله شد که 13 بار برای آن سند صادر شده بود، به عبارتی 13 مرتبه طی امسال خرید و فروش شده بود.
احمد فرخی، یکی از فعالان بازار خودرو نیز بیان کرد: قیمت خودرو نسبت به روزهای قبل کمی کاهش داشته که البته همانطور که افزایش قیمت‌ها دلیل خاصی نداشت، کاهش قیمت‌ها نیز دلیل مشخصی ندارد. سایت‌های فروش خودرو یکی از عوامل افزایش قیمت‌ها هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار