تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
هم آهنگی پوشش خبری سفر و حضورِ  تمام مسئولین کشوری در استان هم واره بر عهده میزبان اصلی یعنی استانداری خوزستان و روابط عمومی آن بوده است.  اما چرا این بار حضور یک مسئول تراز اول کشور در حد رئیس قوه مُقننه در استان با محدودیت در پوشش رسانه ای روبه رو می شود؟
کد خبر: ۸۹۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳ 04 September 2020
 
 
 
به گزارش تابناک خوزستان، سفر چهار روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان و نحوه ی پوشش رسانه ای آن در مُقایسه با سفرِ سایرِ مسئولینِ بلند پایه مملکتی یا سفر مقام هم پایه ایشان در اَدوار گذشته قابل تامل است.
 
هم آهنگی پوشش خبری سفر و حضورِ  تمام مسئولین کشوری در استان هم واره بر عهده میزبان اصلی یعنی استانداری خوزستان و روابط عمومی آن بوده است. 
اما چرا این بار حضور یک مسئول تراز اول کشور در حد رئیس قوه مُقننه در استان با محدودیت در پوشش رسانه ای روبه رو می شود؟
 
البته این روند در نحوه انتشار اخبار در سایت استانداری خوزستان هم مشهود است که به یک گزارش تصویری و چند خبر از چهار روز و تعداد قابل توجهی بازدید و سرکشی بَسنده می کند.
 
خبرنگاران استان که از همراهی با رئیس مجلس بازمانده بودند در انتظار جلسه جمع بندی و نتایج سفر بودند که روابط عمومی استانداری با انتشار اطلاعیه ای اعلام داشت: "نشست خبری دکتر محمدباقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی" توسط روابط عمومی آن قوه در اهواز برگزار می‌شود.
ساعت و مکان آن نیز توسط آن روابط عمومی به اطلاع خبرنگاران و اصحاب‌ محترم رسانه خواهد رسید.
 
اما بعد در ادامه اعلام می دارد: لازم به ذکر است که بنا به تشخیص تیم همراه ریاست محترم قوه مُقننه، جلسه امروز جمع‌بندی سفر این مقام بدون پوشش رسانه‌ای خواهد بود. 
و برای اینکه به اصطلاح خود را از همه جا بی خبر و مُبرا جلوه دهد و توپ را به زمین تیمِ هم راه و روابط عمومی قوه مُقننه بیندازد در پایان اطلاعیه تاکید می دارد؛ که اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان لیست ۲۵۶ نفر عضو در سامانه پیامکی دعوت به جلسات استانداری خوزستان را جهت اطلاع، به آن روابط عمومی ارسال کرده، که دعوت از افراد برعهده آن مجموعه است!
 
این در حالی است که افراد حاضر در این لیست فقط در جلسه شب عید و روز خبرنگار به طور کامل و جامع حضور پیدا می کنند و در جلسات خبری نهایتا ۵۰ نفر فعال رسانه ای دغدغه مند هستند که در سرما و گرما در صحنه حاضر بوده و به رسالت خود عمل می کنند.
پس بهتر آن بود که به جای لیست ۲۵۶ نفره به یک لیست ۵۶ نفره اکتفا میشد تا در این شرایط کرونا ترس از ازدحام  جمعیت باعث لغو نشست رسانه ای دکتر قالیباف نشود.
پُرواضح است که این نوع بیانیه دادن از سوی استانداری و تهییج و تحریک خبرنگاران علیه رئیس قوه مُقننه صحیح نیست و به عبارت دیگر تضعیف یک قوه توسط قوه ی دیگر است که متاسفانه تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
____________________________________________________________________________________
*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان     *سردبیر: سمیه همت پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار