رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان مازندران گفت: تا زمانی که داستان ماده ۱۰۰ حل نشود، شهرفروشی در کشور و مازندران ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 03 September 2020

سیف الله علی نیا در نشستی با خبرنگاران که عصر روز چهارشنبه در سالن جلسات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان مازندران برگزار شد از آغاز بکار دومین کنفرانس ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان خبر داد و اظهار کرد: زمان برگزاری این همایش مجازی ۲۳ مهر ماه است وثبت نام در این همایش از شنبه اینده خواهد بود.

وی افزود: همایش ملی یکی از اولین همایش‌های مجازی در این سطح در کشور است که با توجه به حوادث ساختمانی برگزاری این همایش اهمیت زیادی از جهت آموزش مهندسین در کشور دارد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر اجرایی کردن مبحث دوازدهم در اجرای همایش گفت: با توجه به استقرار محل دائمی دبیرخانه HSE در مازندران برگزاری این همایش از اهمیت خاصی برای این استان برخوردار بوده و امتیاز آموزشی برای همه مهندسین شرکت کننده در این همایش در نظر گرفته شده است.

علی نیا گفت: در مازندران ٣٨ هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر پروانه اشتغال دارند و سالانه ۵.۵ تا ۶ میلیون پروانه از نظام مهندسی و حدود ۱.۵ فقره پروانه نیز از کانال‌های خارج از نظام مهندسی و کمیسیون‌های مختلف صادر می‌شود که این رقم در حال حاضر به ۸ میلیون رسیده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد وگفت: امیدواریم شاهد آموزش و بکارگیری مهندسان در امور بهداشتی، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان باشیم.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گفت: تا زمانی که داستان ماده ۱۰۰ حل نشود، شهرفروشی در کشور و مازندران ادامه خواهد داشت در این زمینه هیچ قصوری از سمت نظام مهندسی صورت نگرفته زیرا هیچ ابزاری برای جلوگیری از شهرفروشی در اختیار نداریم.

محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه مازندران‌مرکز سیاحت است بر ضرورت شکل گیری دبیرخانه همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: مازندران به دلیل مواهب طبیعی همواره مورد توجه مردم ایران بوده و عملکرد آن در تمام حوزه‌ها از جمله مقررات ملی، مورد توجه است.

وی با بیان اینکه هنوز مشکل مازندران در بحث‌ زباله به قوت خود باقی است و در بحث زباله موفق عمل نکرده ایم گفت: نخاله محصول صنعت ساختمان است و اکنون این نخاله‌ها در دل طبیعت رها می‌شود و باید فکری اساسی برای آن پیش‌بینی کنیم.

وی با اینکه سیاست براین است که صنعت ساختمان به صنعت سبز پیش رود، تاکید کرد: خوشبختانه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و امیدواریم با تزریق منابع ملی، کمبودها را حل کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار