جیل بایدن حریفی سر سخت برای ملانیایی است که حالا بعد از 4 سال تازه کم کم با آداب بانوی اول و زندگی در کاخ سفید آشنا شده و می‌خواهد در 4 سال دوم ریاست جمهوری همسرش خودی نشان دهد.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴ 16 August 2020

جیل بایدن حریفی سر سخت برای ملانیایی است که حالا بعد از 4 سال تازه کم کم با آداب بانوی اول و زندگی در کاخ سفید آشنا شده و می‌خواهد در 4 سال دوم ریاست جمهوری همسرش خودی نشان دهد.

بدون شک یکی از حواشی اصلی دونالد ترامپ در طول ریاست جمهوری‌اش، همسرش ملانیا بوده است. از همان ابتدا رسانه‌های بسیاری فلش دوربین خود را به سمت مدل سابق و بانوی اول فعلی کج کرده و به تمام جزئیات زندگی او پرداخته و در مورد آن نوشتند. این توجهات به ملانیا به حدی بود که او عملا در محاصره رسانه‌ها قرار گرفت و با معذب شدن بیشتر، ابتکار عمل از دستش خارج شد.

هر چند باید قبول کرد که ملانیا ترامپ هرگز نتوانست به محبوبیت میشیل اوباما (بانوی اول سابق ایالات متحده) برسد اما او از جهتی پرحاشیه‌تر از میشیل اوباما بود. یکی از اصلی ترین حواشی پیرامون او انگلیسی نسبتا بد(او آمریکایی الاصل نیست) و به خصوص سخنرانی‌های جعلی اش بود. همچنین رابطه بد او با ترامپ، آشنا نبودن با آداب کاخ سفید و عدم توجه کافی به اقشار مختلف جامعه از جمله نقطه ضعف‌های ملانیا در طول ۴ سال اقامتش در کاخ سفید بود. بانوی اول آمریکا در این مدت نشان داد که علاقه ای هم به سیاست ندارد و اگر افشاگری اخیر برخی از کارکنان کاخ سفید را در نظر نگیریم باید بگوییم که در این مدت جور بانوی اول را ایوانکا ترامپ دختر بزرگ ترامپ می‌کشید.

رقیب تازه نفس ملانیا از راه رسید

حالا در آستانه انتخابات ۲۰۲۰، دموکرات‌ها روی بانوی اول آمریکا تمرکز زیادی کرده اند. جیل بایدن همسر جو بایدن در صورت پیروزی همسرش بانوی اول جدید ایالات متحده می‌شود. جیل بایدن همسر دوم جو بایدن است و در طول معاونت او در دوره اوباما به عنوان بانوی دوم ایالات متحده فعالیت می‌کرد. از این جهت به مراتب بیشتر از سایر بانوان با آداب  و رسوم کاخ سفید آشنا است.

جیل بایدن همچنین یک آموزگار مشهور است و به خوبی نوع رابطه با اقشار مختلف به خصوص جوانان را بلد است. از این جهت هم دموکرات‌ها روی او حساب ویژه ای باز کرده اند و هر روز مقالات زیادی در مورد او می‌نویسند. اما آیا به راستی همسر جو بایدن قادر به این هست که بتواند وظایف بانوی اول را به خوبی اجرا کند؟ برای فهم این موضوع باید به زندگی او بپردازیم.

جیل بایدن همسر جو بایدن  کیست؟

 

جیل ترسی بایدن متولد ۱۹۵۱ در نیوجرسی است. او در سال ۱۹۷۷ با جو بایدن ازدواج کرد و سرپرستی دو فرزند او از ازدواج قبلیش را بر عهده گرفت. مادر فرزندان و همسر سابق جو، در یک تصادف از دنیا رفت. این زوج همچنین در سال ۱۹۸۱ خود صاحب یک فرزند شدند.

جیل بایدن از جمله بانوان تحصیل کرده آمریکایی است و مدرک دکترای خود را از دانشگاه دلور  Delaware گرفته است. او به مدت ۱۳ سال در مدارس مختلف، آموزش قرائت انگلیسی درس می‌داده و همچنین مدت‌ها در مدارس استثنایی با کودکان معلول کار کرده است تا به آنها توانایی خواندن را بیاموزد. جیل بایدن از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ استاد کالج بود و از سال ۲۰۰۹ هم وارد دانشگاه ویرجینای شمالی شد و در آنجا به عنوان استاد دانشگاه مشغول تدریس گشت.

 

زمانی که جو بایدن به عنوان معاون باراک اوباما فعالیت می‌کرد، جیل همزمان هم به عنوان بانوی دوم آمریکا و هم به عنوان یک معلم و استاد دانشگاه فعالیت می‌کرد. جیل در این مدت فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی ( که برای جامعه آمریکا و جذب آراء بسیار مهم است) انجام داد. او بنیانگذار موسسه خیریه بایدن است. در زمینه طرح سلامتی همگانی فعالیت هایی را داشته و به خصوص با میشیل اوبامای محبوب همکاری بسیار زیادی در اجرا و پیش برد برخی خیریه‌ها داشته است.

میشیل اوبامای جدید در راه است

 

مطالب فوق به خوبی نشان می‌دهد که همانطور که بایدن می‌تواند یک اوبامای جدید شود، جیل بایدن هم می‌تواند به راحتی بازگشت میشیل اوباما را به کاخ سفید تداعی کند. این مطلبی است که سی ان ان در گزارش اخیرش بر آن تکیه بسیاری می‌کند. نویسنده گزارش تاکید دارد که جیل بایدن گفته اگر بانوی اول کاخ سفید شود، شغل معلمی خود را رها نخواهد کرد. نویسنده معتقد است که همسر بایدن قبلا هم نشان داده که قادر به تعادل وظایفش است و به خوبی می‌تواند دیسیپلین لازم برای اجرای نقش بانوی اول ایالات متحده را به نمایش بگذارد.

سی ان ان که از مخالفین جدی ترامپ و کمپین انتخاباتی او است و در مطالب اخیرش مانور زیادی روی جیل بایدن داده همچنین تاکید دارد که جیل بایدن دکترای تعلیم و تربیت دارد و از این نظر می‌تواند مناسب ترین فرد برای اجرای امور عامه و فعالیت‌های آموزشی عمومی در ایالات متحده باشد.

به جز سی ان ان، سایر رسانه‌های دموکرات از جمله سی بی اس هم مطالب زیادی را در ستایش همسر جو بایدن نگاشته و در این مدت فعالیت تبلیغاتی بسیاری را به نفع زوج بایدن انجام داده اند.

مخالفین همسر بایدن چه می‌گویند؟

 

با این حال، این نظر موافقان بایدن است. جمهوری خواهان و حامیان ترامپ معتقدند ادعای جیل بایدن در مورد ادامه تدریس در دوران احتمالی ریاست جمهوری همسرش دروغی بیش نیست، چرا که جیل بایدن همین حالا هم به مدت یک سال مرخصی گرفته تا به کمپین تبلیغاتی همسرش بپیوندد و برای او فعالیت کند.

همچنین بسیاری از اعضای کمپین ترامپ اقدامات خیرخواهانه جیل بایدن را همانند میشیل اوباما نوعی شو سیاسی برای کسب محبوبیت بیشتر می‌دانند و از این جهت آن را بیشتر نوعی عوام فریبی می‌دانند تا اقدام عملی.

هر کدام از آراء بالا چه درست باشد و چه نه، فرقی در اصل قضیه نمی‌کند. جیل بایدن حریفی سر سخت برای ملانیایی است که حالا بعد از ۴ سال تازه کم کم با آداب بانوی اول و زندگی در کاخ سفید آشنا شده و می‌خواهد در ۴ سال دوم ریاست جمهوری همسرش خودی نشان دهد.

منبع:خبرفوری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار