درحالی که طلا در ۷ آگوست به بالاترین قیمت برابر با ۲۰۷۲.۵۰ دلار رسید و طی ۹ هفته متوالی افزایش هفتگی را ثبت کرد، طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ۴.۵ درصدی بود.
کد خبر: ۸۸۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 15 August 2020

به گزارش تابناک خوزستان؛ فارس به نقل از رویترز نوشت: درحالی که طلا در ۷ آگوست به بالاترین قیمت برابر با ۲۰۷۲.۵۰ دلار رسید و طی ۹ هفته متوالی افزایش هفتگی را ثبت کرد، طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ۴.۵ درصدی بود.

قیمت طلا در آخرین روز مبادلات بازارهای جهانی به علت سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و به بن بست رسیدن بسته محرک اقتصادی امریکا، کاهش یافت و بدترین عملکرد هفتگی از ماه مارس را به ثبت رساند.

هر اونس طلا با ۸.۵۹ دلار کاهش ۱۹۴۵.۱۲ دلار فروخته شد.

این فلز گران بها، پس از اینکه در ۷ آگوست به بالاترین قیمت برابر با ۲۰۷۲.۵۰ دلار رسید و طی ۹ هفته متوالی افزایش هفتگی را ثبت کرد، طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ۴.۵ درصدی بود.

انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی نظیر ارقام ناامیدکننده خرده فروشی در آمریکا نتوانست به بالا رفتن قیمت طلا کمک کند.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم در ۷ سال گذشته رسیده است و در عین حال، امید برای دور جدید کمک مالی کرونایی کمرنگ شده است.

افزایش سوددهی اوراق قرضه، هزینه های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، افزایش می دهد. ارزش در سال جاری میلادی تاکنون ۲۸ درصد افزایش یافته است.

جفری سیکا، تحلیلگر بازار گفت: «احتمال اجرای یک بسته محرک های قابل توجه و آشفتگی پیرامون انتخابات امریکا می تواند مردم را به سوی طلا سوق داده و ما دوباره شاهد رکوردشکنی طلا باشیم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار