حجت‌الاسلام علی شکری تاکید کرد:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه برگزاری عزاداری در مکان‌های مسقف استان ممنوع است، گفت: دقت نظر در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی طی ایام محرم و صفر در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 13 August 2020

 

روحانیان مستقر استان سمنان ۲۲۰۰ برنامه تبلیغی ویژه زکات داشتند - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک اعضای کمیته استانی با مسئولان کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دوگانگی در شبکه‌های اجتماعی بین سلامت و بهداشت و انجام عزاداری محرم و صفر نظارت شود، اظهار داشت: برگزاری عزاداری‌های محرم در اماکن مسقف استان سمنان ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه دوگانگی‌ها در ارتباط با عزاداری محرم و صفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای مجازی در بعضی مواقع رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد، خاطرنشان کرد: از هم‌اکنون باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه به‌طورقطع حفاظت از سلامت و جان مردم از واجبات است، افزود: محدودیت‌های زمانی در انجام مراسم‌های عزاداری در این مدت از سوی هیئت‌ها لحاظ شود.

شکری با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال تجمع‌ها در ماه‌های محرم و صفر به سبک گذشته انجام نشود، اضافه کرد: ترس اقشار مردم از ابتلاء به کرونا ویروس در تجمع‌ها، تعیین محدودیت‌های مکانی، تعیین محدودیت زمانی و فقدان پذیرایی عامل اصلی این امر است.

وی با اشاره به اینکه دقت نظر در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق روستایی در ایام محرم و صفر به‌طور جد در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هماهنگی و همدلی‌های خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری محرم و صفر وجود دارد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این نشست اظهار داشت: پویش «اینجا حسینیه است» با همکاری رسانه‌ها در استان سمنان در حال شکل‌گیری است.

حجت‌الله یحیایی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی، واحدهای تولیدی، ادارات، منازل و… در این پویش حضور خواهند داشت، یادآور شد: عزاداری محرم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز و باهدف جلوگیری از تجمع‌ها انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه در پنج محور، هماهنگی‌ها برای اطلاع‌رسانی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم با صداوسیما، اصحاب رسانه، مدیر کانال‌های پرمخاطب فضای مجازی، هیئت‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است، ابراز کرد: انجام اطلاع‌رسانی به‌گونه‌ای خواهد بود که اطمینان خاطر به اقشار مردم برای برگزاری عزاداری محرم حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داده شود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: تولید فرآورده‌ای خبری و استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه استان باهدف هماهنگی، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی در برگزاری مراسم محرم و صفر امسال با دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور ویژه انجام می‌شود.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار