مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه ۱۱ سال خشکسالی رمق سفره های آب زیر زمینی در استان فارس را کشید گفت: در این سال‌ها معادل تولید آب از ۷۷۵ حلقه چاه به منابع آب شرب این استان آسیب وارد شده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 11 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی بوستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حتی اگر معادل ۱۱ سال آتی در استان فارس بارندگی مناسب باشد باز هم نمی توان تصور کرد که چاهها و منابع آب آسیب دیده در این استان ترمیم شود ، از این رو رعایت مصرف بهینه و الگوی مصرف توسط شهروندان یک ضرورت است و نباید با یکی دو سال بارندگی فکر کنیم که از شرایط سخت خشکسالی گذر کرده ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس خاطر نشان کرد: اگر آبدهی هر چاه را به طور متوسط حدود ۲۰ لیتر در ثانیه برآورد کنیم ، در این سال‌های خشکسالی ۱۵.۵ متر مکعب آب بر ثانیه از منابع آب شرب فارس کاسته شده است ؛ این ضربه بزرگی به منابع آب است که صرفا با صرفه جویی و مصرف بهینه به ویژه در ماه‌های پر تنش آبی قابل جبران است.

بوستانی با بیان اینکه ژرفای برخی از چاه‌های آب در استان فارس به ۵۰۰ متر رسیده است گفت: در عین حال به رغم مشکلات موجود ، خدمتگزاران مردم در شرکت آب و فاضلاب فارس در کار خدمت همچنان تلاش می کنند آب مورد نیاز شهرها و روستاها را تامین کنند ، اکنون ۱۰۵ پروژه آبرسانی روستایی در ۳۱۵ روستای فارس با سرمایه گذاری ۱۵۷ میلیارد تومان و ۸ پروژه آبرسانی شهری با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اضافه کرد: همچنین ۵ طرح توسعه فاضلاب روستایی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان و طرح های توسعه فاضلاب در هشت شهر استان فارس با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان فارس نیز در این نشست از افتتاح طرح های توسعه فاضلاب و تامین آب در هفته دولت خبر داد و بیان داشت : در هفته دولت امسال ۲۳ طرح شهری و روستایی در حوزه آب و فاضلاب به بهره برداری می رسد.

محمد علی قلندری افزود: این طرح ها با صرف اعتباری معادل ۲۸۵ میلیارد ریال اجرا شده و ۱۸ هزار و ۸۰۰ خانوار از خدمات آن بهره مند می شوند ، در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از هشت حلقه چاه ، ۲۲ کیلومتر خط انتقال ، چهار باب مخزن آب و چهار هزار متر شبکه توزیع آب در استان فارس خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار