رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره فروش نفت به مردم به صورت قطعی گفت: می‌کوشیم تعهدات دولت فعلی را به آینده موکول نکنیم و فروش نفت به صورت قطعی باشد و مبنای تسویه ریالی در سررسید که تعهد برای دولت آینده داشته باشد منتفی است.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 11 August 2020

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره محتوای جلسه سران قوا گفت: قرار دادهای آتی مربوط به بخش نفت در مقابله با تحریم، هدایت نقدینگی در جامعه و همچنین تامین منابع مالی برای دولت در بخش های مختلف از اهداف طرح فروش به مردم خواهد بود که در دستور کار جلسه سران قوا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورتی که در فضای اقتصادی کشور مطرح است کلیات این طرح مورد توافق قرار گرفت و براساس آن دولت می تواند از فروش نفت و قراردادهای آتی نفت استفاده کند.

پورابراهیمی درباره فروش نفت به مردم بصورت قطعی گفت: تلاش خواهیم کرد تعهدات دولت فعلی را به آینده موکول نکنیم و فروش نفت بصورت قطعی انجام شود و مبنای تسویه ریالی در سررسید که تعهد برای دولت آینده داشته باشد منتفی است.

وی درباره تاثیر اجرای این مصوبات در اقتصاد کشور گفت: نخست می توانیم از ظرفیت بازار سرمایه برای کاهش فشار ناشی ازتحریم ها در صادرات نفت خام و میعانات گازی استفاده کنیم و همچنین مجموعه پالایشگاه‌های داخلی کشور به خصوص پالایشگاه های کوچک از طریق تامین خوراک در بورس انرژی را فعال کنیم.

نماینده کرمان در مجلس تصریح کرد: با اجرایی شدن این مصوبات صادرات کشور رونق خواهد گرفت و ظرفیت‌های صادراتی برای ارز آوری در بهبود تراز تجاری کشور کمک خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار