سرپرست وزارت صنعت بدون ‌اشاره به وعده‌های قبلی‌اش برای کنترل بازار خودرو مدعی شد: شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می‌شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 09 August 2020

به گزارش تابناک خوزستان به نقل از تسنیم، حسین مدرس خیابانی درباره دلیل گرانی خودرو اظهارداشت: شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می‌شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است و همه خودروهای داخلی و خارجی از این قضیه متاثر شده‌اند. اگر با تلاش‌های بانک مرکزی نرخ ارز کنترل شود، بازار خودرو بیش از پیش به تعادل نزدیک خواهد شد. مراقبت و کنترل نرخ ارز بسیار مهم است وگرنه افزایش قیمت روی همه کالاها از جمله خودرو اتفاق خواهد افتاد.
وی ادامه داد: خودروسازان هنوز معتقدند که زیر قیمت تمام شده خودرو تولید می‌کنند و زیان انباشته 40 هزار میلیارد تومانی در ایران خودرو و سایپا وجود دارد البته با اقدام‌های انجام شده اکنون فاصله قیمتی بازاری و کارخانه کمتر شده و عطش افراد برای ثبت‌نام کاهش یافته است.
لازم به ذکر است، ادعاهای فوق درحالی مطرح شده که سرپرست وزارت صمت سه ماه پیش و در روزهای آغازین پذیرش مسئولیتش با بیان وعده‌هایی درباره اجرای طرح‌های پیش فروش، مدعی کنترل بازار خودرو در آینده شده بود ولی حالا گرانی خودرو را به گردن نرخ ارز می‌اندازد.
جالب اینجاست این روزها وزارت صنعت به همراه خودروسازان با اعلام قیمت‌های جدید از طرح‌های فروش فوری خودرو آنهم در قالب قرعه‌کشی‌هایی رونمایی می‌کند که قرار بود با اجرای آنها تا حدودی تقاضا در بازار مدیریت و قیمت‌ها به سمت منطقی شدن حرکت کند. اما وضعیت بازار نشان از آن دارد که قرعه‌کشی‌ها هم دردی از بازار دوا نکرد و روند صعودی قیمت‌ها در انواع خودروهای داخلی حتی بیشتر از وارداتی‌ها هم شده است.
این روزها بازار خرید و فروش خودرو در حالی با روند افزایشی قیمت‌ها روبه رو است که هنوز وزارت صنعت تدبیر جدی برای مدیریت بازار به کار نگرفته و مدام از افزایش عرضه محصول به بازار صحبت می‌کند.
گفتنی است، برخی خودروها که تا درصد بالایی داخلی سازی شده چرا باید با گران شدن دلار افزایش قیمت داشته باشد. از طرفی پس از 50 سال خودروسازی چرا باید این میزان وابستگی به خارج و نرخ دلار وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار