کد خبر: ۸۸۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳ 09 August 2020

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام‌جمعه اهواز گفت: خصوصی‌سازی را نباید به اختصاصی‌سازی تعبیر کرد و دولتمردان نیز نباید این بخش را به حال خود رها کنند تا کارگران این‌چنین دو ماه در خیابان‌ها جمع شوند و حقوق خود را مطالبه کنند.

 

ببینید:عکس: نماینده ولی فقیه در خوزستان در تجمع کارگران نیشکر هفت تپه

 حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نمایند ولی‌فقیه در خوزستان در جمع کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه اظهار کرد: به خاطر وجود مدیر ناتوانی که در راس امور است خوزستان ماه‌هاست که مشکل بی‌آب دارد و کارخانه‌های آن یکی پس از دیگری به سمت تعطیلی می روند.

وی افزود: خصوصی‌سازی را نباید به اختصاصی‌سازی تعبیر کرد و دولتمردان نیز نباید این بخش را به حال خود رها کنند تا کارگران این‌چنین دو ماه در هوای گرم خوزستان در خیابان‌ها جمع شوند و حقوق خود را مطالبه کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام‌جمعه اهواز گفت: اسدبیگی نه‌تنها باید خلع ید شود بلکه باید محاکمه شود چراکه تعطیلی شرکتی که سال‌ها به عنوان قطب تولید نیشکر برای خوزستان و کشور درآمدزایی داشته و ارزآوری غیرقانونی برای مصارف شخصی جرمی نیست که مردم خوزستان براحتی از آن بگذرند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: افرادی که حقوق نجومی می‌گیرند باید بدانند که کارگران خوزستانی ماه‌ها است که حقوق خود را دریافت نکردند.

وی بیان کرد: وقتی شخصی به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود مسؤولیت کار اجرایی، درآمد نفت، اعتبار و عمده اموال به او واگذار می‌شود پس حل مشکلات و مسائل به‌عهده رییس‌جمهور کشور است.

دولت سریع‌تر اسدبیگی را خلع ید کند

موسوی عنوان کرد: در کشوری که مقام معظم رهبری زندگی اشرافی را ممنوع می‌داند نباید اثری از حقوق‌های نجومی باشد نمایندگان مجلس برای مبارزه با حقوق‌های نجومی اول حقوق‌های خود را اصلاح نمایند.

وی اذعان کرد: بارها در خطبه‌های نمازجمعه خطاب به مسؤولین سوال شده که آیا شبی با دست خالی به خانه رفته‌اند؟ این درحالی‌ است که بسیاری از مردم در فشار و سختی هستند و کارگران نیشکر هفت‌تپه ماه‌ها است که حقوق نگرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بیان کرد: خوزستان یک استان زرخیز و تأمین‌کننده انرژی و محصولات کشاورزی است و شایسته نیست با این ظرفیت جوانان و مردمش که در کنار چاه‌های نفت زندگی می‌کنند، بیکار باشند.

وی عنوان کرد: مردم خوزستان خواستار انتصاب مدیران لایق و شایسته در استان هستند بنا نیست که اسدبیگی برود و اسدبیگی دیگری جایگزین شود.

موسوی‌فرد گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باید به حالت اولیه یعنی دولتی شدن برگردد و یا سازمان‌هایی مانند سپاه، ستاد اجرائیات فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و دیگر توانمندان در این حوزه ورود کنند.

وی اظهار کرد: غیزانیه‌های زیادی در خوزستان وجود دارد که آب ندارند هفت‌تپه‌های فراوانی در خوزستان است که بسوی تعطیلی می‌روند و نیاز به مدیرانی دارند که لایق باشند که از این جنس مدیران در خوزستان کم نیست و نیازی به حضور مدیران خارج از مرزهای استان نمی‌باشد.

موسوی فر بیان کرد: آیت‌الله رئیسی به دنبال قطع دست افرادی همچون اسدبیگی است دستگاه قضا منتظر تعیین تکلیف حقوق کارگران است تا فرد لایقی جایگزین و این مدیر نالایق محاکمه شود.

وی افزود: دولت هرچه سریع‌تر باید اسدبیگی را خلع ید کند و علاوه بر اسدبیگی آن مدیری که باعث ورود اسدبیگی به خوزستان شد محکوم شود.

وی ادامه داد: باید مردم مطالبه‌گری را به جایی برسد چنانکه مسؤول نالایق پایش به خوزستان رسید خیالش آسوده از انجام نادرست وظیفه‌اش نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ضمن گرفتن یک مهلت سه ماه از کارگران گفت: در ظرف این سه ماه به دنبال انتصاب مدیری لایق برای شرکت کشت‌وصنعت هفت‌تپه خواهیم بود و اخراج کارگرانی را که مشارکتی با شبکه‌های معاند نداشته‌اند را رد می‌کنیم اما درطول این ۳ ماه اول پیگیر حقوق کارگران خواهیم بود که اگر این اهداف موفق و محقق نشدند ما هم در کنار کارگران خواهیم ایستاد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار