کاخ سفید در اقدامی عجیب پیامکی برای مردم برخی کشورها از جمله ایرانی ها و روس ها ارسال کرده و در آن در ازای آن چه آن را دریافت «اطلاعات درباره دخالت خارجی در انتخابات» این کشور خوانده، وعده پرداخت 10 میلیون دلار پاداش داده است!
کد خبر: ۸۸۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸ 09 August 2020

کاخ سفید در اقدامی عجیب پیامکی برای مردم برخی کشورها از جمله ایرانی ها و روس ها ارسال کرده و در آن در ازای آن چه آن را دریافت «اطلاعات درباره دخالت خارجی در انتخابات» این کشور خوانده، وعده پرداخت 10 میلیون دلار پاداش داده است!

اقدامی که پس از اتهامات هفته گذشته ترامپ به شیوه رای گیری پستی در این کشور، در ادامه تلاش ها و توهمات او درباره فراهم کردن زمینه شکست احتمالی اش قابل تحلیل است. ظاهرا این پیامک روی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول برای برخی مشترکان ارسال شده است.
موضوع دخالت خارجی‌ها در انتخابات آمریکا ، در یکی دو دوره اخیر از مهم‌ترین مسائل مورد بحث کسانی هست که در انتخابات‌ها شکست می‌خورند و این امر باعث شده کاندیدای دموکرات و جمهوری خواه یکدیگر را به حمایت عوامل خارجی برای کسب پیروزی متهم کنند. در همین زمینه در انتخابات سال ۲۰۱۶، دموکرات ها مدعی دخالت روسیه در انتخابات به نفع ترامپ شدند.

اما اکنون ترامپ و مقامات کاخ سفید هستند که روسیه، ایران و چین را به دخالت در انتخابات آمریکا به ضرر ترامپ متهم می کنند به گونه ای که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دو روز پیش از پرداخت پاداش ۱۰ میلیون دلاری به هرگونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان تحت امر کشورهای خارجی که با هدف مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انجام شود، خبر داد.
در همین زمینه، به تازگی پیامک هایی از سوی آمریکا به گوشی بسیاری از ایرانیان و روس ها ارسال شده که محتوای آن عجیب و کم سابقه است. پیامکی با این مضمون: ایالات متحده آمریکا تا ۱۰ میلیون دلار پاداش می دهد؛ پاداش برای اطلاعات درباره دخالت خارجی در انتخابات آمریکا! در پایانِ پیامک‌هایی که برای مشترکان ایرانی ارسال شده آدرس یک صفحه توئیتر آمده است که در آن به زبان فارسی برخی اخبار دولت آمریکا درباره افراد تحت تعقیب و همچنین پاداش‌ برای اطلاعات مفید بازتاب داده می‌شود.
تابناک درباره این پیامک نوشت: در باره این پیام، باید به چند نکته اشاره کرد؛ نخست: این پیامک را می توان مصداق جاسوسی آشکار دانست. بدین جهت که در ازای پرداخت پول به دنبال دست یابی به اطلاعاتی هستند که ظاهرا خود بدان دسترسی ندارند! دوم: کاخ سفید با ارسال این پیامک ها و دامن زدن به دخالت های خارجی در انتخابات آمریکا، از یک سو می خواهد خود را از اتهام دخالت های خارجی به نفع خود به ویژه ماجرای مداخله روسیه مبرا کند و از طرف دیگر با ارسال این پیامک ها به جوامع داخلی ایران و روسیه، به دنبال اثرگذاری بر جامعه داخلی آمریکا به نفع خود در رقابت های انتخاباتی است.
درهمین حال ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: قضیه از این قرار است که وزارت خارجه آمریکا برنامه ای را به نام پاداش برای عدالت به اجرا درآورده که ماهیت آن هیچ وجه مشترکی با پیام های نیک ندارد. ماهیت آن زشت و ناپسند است، زیرا بر اساس شیوه سازمان های امنیتی آمریکا استوار شده است و در ازای خبرچینی و جاسوسی پاداش دریافت می کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار