نماینده فوتبال مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور امشب در اصفهان مقابل سپاهانی‌ها که یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند باید به میدان برود.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 06 August 2020

نماینده فوتبال مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور امشب در اصفهان مقابل سپاهانی‌ها که یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند باید به میدان برود.

 ایرنا، دومین دیدار هفته بیست‌وهشتم لیگ نوزدهم از ساعت ۲۰:۳۰ امشب -پنجشنبه ۱۶ مرداد- باید در استادیوم نقش جهان اصفهان بین تیم‌های نساجی و سپاهان برگزار شود. شاگردان محمود فکری که هفت بازی خوب و درخشان را پشت سر گذاشتند و موفق به کسب ۱۳ امتیاز از این بازی‌ها شدند، یک انگیزه بسیار مهم برای بازی مقابل سپاهان دارند؛ نباختن و بهبود رکورد امتیازگیری تیمی و شکست‌ناپذیری.

نساجی‌چی‌ها از هفته نوزدهم تا کنون از حریفان خود شکست نخوردند و هشت بازی پیاپی را تا کنون بدون باخت پشت سر گذاشتند. آن‌ها در هفته‌های اخیر با محمود فکری ۶ تیم از ۸ تیم بالای جدول را متوقف کردند و در کسب پیروزی ناکام گذاشتند تا در معادلات بالای جدول و تیم نایب‌قهرمان به عنوان دومین تیم صعود کننده به لیگ قهرمانان بیشترین تأثیر را بگذارند.

توقف بالانشین‌ها مقابل نساجی

پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ نوزدهم، در قائمشهر نتوانست نساجی را شکست دهد و با تساوی ۱-۱ متوقف شد.

استقلال یعنی تیم دوم جدول نیز در تهران و دیداری که شوت منحصربه‌فرد محمد میری دروازه آبی‌ها را باز کرد مقابل نساجی با تساوی ۱-۱ متوقف شد.

تراکتورسازی که در رده سوم جدول قرار دارد در تبریز با یک گل مغلوب نساجی‌چی‌ها شد و فولاد خوزستان که هنوز هم از مدعیان کسب سهمیه به شمار می‌رود در قائمشهر اسیر ۱۵ دقیقه توفانی شاگردان فکری شد و بازی ۲ بر صفر برده را با نتیجه ۳ بر ۲ باخت.

صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان نیز که به ترتیب در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار دارند ، مقابل نساجی تن به تساوی دادند.

حالا نساجی‌چی‌ها برای تکمیل این اثرگذاری باید در اصفهان به مصاف سپاهانی بروند که رتبه چهارم جدول را در اختیار دارد و برای بقا در کورس نایب‌قهرمانی فقط به پیروزی در این دیدار نیاز دارد.

بازی بقا برای سپاهانی‌ها

شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته بیست‌وهفتم در تهران بازی را به آبی‌پوشان پایتخت واگذار کردند و از این تیم در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان عقب ماندند. به همین دلیل حالا در هفته‌ای که استقلال باید در مشهد به مصاف دیگر مدعی صعود، یعنی شهر خودرو برود، به دنبال کسب یک پیروزی خانگی هستند تا با توجه به دشواری بازی استقلال در مشهد، در صورت شکست یا تساوی آبی‌پوشان، با پیروزی مقابل نساجی یک بار دیگر به رده دوم جدول نزدیک شوند.

امیر قلعه‌نویی که با نظر پزشک تیم بعد از مدتی دور ماندن از تیم می‌تواند در بازی امشب مقابل نساجی سپاهان را از کنار زمین همراهی کند، دیدار سپاهان مقابل نساجی را مهم‌ترین بازی این تیم می‌داند و معتقد است که برای بازگشت سپاهان به کورس صعود باید هر سه امتیاز دیدار را کسب کنند. سرمربی طلایی‌پوشان اهمیت دیگر پیروزی در مقابل نساجی را کسب روحیه برای تقابلی دیگر با استقلال در جام حذفی می‌داند.

قلعه‌نویی که دیروز در نشست خبری پیش از بازی، عملکرد فکری را تحسین‌برانگیز خواند، امشب برای نخستین بار مقابل محمود فکری که زمانی در استقلال تحت هدایت خودش قرار داشت و از مهره‌های کلیدی او نیز محسوب می‌شد قرار می‌گیرد.

اولویت با نباختن

در مقابل ، فکری هم که همراه با گل‌محمدی تنها مربیان بدون شکست نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم محسوب می‌شوند، طبیعتا در این دیدار دشوار نیز به فکر ادامه شکست‌ناپذیری است. او این موضوع را در نشست خبری پیش از بازی نیز صراحتاً اعلام کرد و گفت: با توجه به این که در زمین حریف بازی می‌کنیم و تیم مقابل هم تیم بسیار خوبی است، اولویت ما کسب یک امتیاز و نباختن در این دیدار است. می‌دانیم گرفتن امتیاز از سپاهان کار دشواری است، اما قرار هم نیست که کاملا دفاعی و بسته بازی کنیم و توجهی به گلزنی نداشته باشیم. در این بازی نیم‌نگاهی هم به برد داریم، اما اولویت ما این است که نبازیم و حداقل امتیاز را به دست بیاوریم.

دیدارهای رو در رو

تیم‌های نساجی و سپاهان تا کنون در چهار بازی رسمی و دو بازی تدارکاتی مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل چهار تقابل رسمی سه تساوی و یک برد برای سپاهان و نتیجه دو دیدار دوستانه هم یک برد برای سپاهان و یک برد برای نساجی بود.

نساجی در دیدار نیم‌فصل نخست با هدایت رضا مهاجری با دو گل عباس‌زاده و ممشلی موفق به کسب یک امتیاز خانگی مقابل سپاهان شد. این تیم سابقه گلزنی به سپاهان در نقش‌جهان را دارد و حتی تا مرز پیروزی مقابل این تیم هم پیش رفته است.

تقابل پرحاشیه و دیدنی دو تیم در لیگ هجدهم که به میزبانی اصفهانی‌ها برگزار شده بود و اشتباه‌های فاحش کوپال ناظمی داور آن دیدار که با یک پنالتی اشتباه در دقیقه ۹۶ تساوی ۲-۲ را به پیروزی ۳ بر ۲ برای سپاهانی‌ها تبدیل کرد هنوز از خاطر نساجی‌چی‌ها پاک نشده است.

نساجی دو هفته پیش از آن بازی نیز در همین ورزشگاه در رقابت‌های جام حذفی مقابل سپاهان قرار گرفت و در دیداری نزدیک و جذاب پس از این که دو تیم در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی ۱-۱ رضایت دادند، در ضربات پنالتی بازی را به طلایی‌پوشان واگذار کرد.

برتری آماری نساجی

عملکرد سپاهان در هفته‌های اخیر ضعیف‌تر از نساجی بود. طلایی‌پوشان از هفت بازی اخیر خود سه تساوی، دو شکست و دو پیروزی به دست آوردند که حاصل آن کسب ۹ امتیاز بود. این در حالی است که نساجی از نظر تیمی عملکرد بهتری داشته و از هفت بازی توانست سه برد و چهار تساوی به دست بیاورد و ۱۳ امتیاز به اندوخته‌های خود اضافه کند.

نکته قابل اتکای نساجی برای دیدار دشوار امشب، عملکرد دفاعی خوب و آمادگی بالای حقیقی در دروازه این تیم است. نساجی در هفت بازی اخیر پنج گل دریافت کرد که عملکرد مطلوبی به حساب می‌آید. شاگردان فکری در استفاده از موقعیت‌های ایجاد شده نیز عملکرد خوبی مقابل حریفان بالای جدولی داشتند و در این هفت دیدار موفق شدند ۱۰ گل وارد دروازه حریفان کنند.

نگاه مقایسه‌ای به همین آمارهای سپاهان در هفت هفته اخیر هم نشان می‌دهد که نساجی عملکرد بهتری داشت. سپاهانی در این مدت ۶ گل دریافت و ۷ گل وارد دروازه حریفان کردند.

اندیشه‌های فکری مقابل سرمربی سابق

محمود فکری در بازی‌های اخیر به ویژه مقابل تیم‌های پرقدرت لیگ استراتژی موفقی را اجرا کرده و از آن نتیجه هم به دست آورد. نساجی امشب مقابل سپاهان مدعی قطعا محتاطانه پا به توپ می‌شود با دادن مالکیت توپ و تمرکز بر عملکرد دفاعی در میانه میدان، سعی می‌کند با کنترل بازی در موقعیت مناسب با ضد حمله به سمت دروازه حریف حمله کند. علاوه بر برنامه‌ریزی روی ضد حملات، نساجی در بازی‌های اخیر نشان داده که روی شوت بازیکنان شوت‌زن خود نیز حساب باز کرده است.

سازمان دفاعی نساجی از زمان حضور فکری در این تیم عملکرد مطلوبی داشت. چرا که دفاع در نساجی طی بازی‌های اخیر توسط کل تیم انجام می‌شد و در مقابل حمله نیز به صورت تیمی صورت می‌گرفت. حاصل این روند بازی نساجی را می‌توان در دیدار با فولاد خوزستان دید که هر سه گل نساجی توسط مدافعان این تیم به ثمر رسید.

با توجه به سبک بازی سپاهان، فکری احتمالا در بازی امشب نیز مانند بازی با پرسپولیس و استقلال، نساجی را با همان استراتژی به میدان می‌فرستد تا در وهله نخست گل دریافت نکند و بدون شکست از اصفهان خارج شود. در عین حال قلعه‌نویی همیشه اثبات کرد که تیم‌هایش تا آخرین ثانیه بازی احتمال ضربه زدن به تیم حریف را دارند. نکته‌ای فکری به واسطه سال‌ها حضور در تیم قلعه‌نویی به خوبی با آن آشنایی دارد و همین می‌تواند برگ برنده یا حتی پاشنه آشیل او باشد.

دیدار امشب نساجی و سپاهان را محمدحسین زاهدی‌فر قضاوت خواهد کرد و قهرمان نجفی و ولی کاووسی نیز کمک‌های او هستند.

نساجی با کسب ۳۳ امتیاز از ۲۷ بازی در رتبه نهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

 

برچسب ها: سپاهان-نساجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار