کد خبر: ۸۸۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 05 August 2020

عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز سدهای لار و لتیان به اتمام رسید

تابناک/رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: عملیات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و رسوب در حوزه‌های آبخیز سدهای لار و لتیان به مرحله اجرا درآمده بود، به اتمام رسید.

حسن شکری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اقدامات آبخیزداری در زیر حوزه‌های آبخیز الرم، کمردشت و امام پهنک از حوزه آبخیز سد لار و در زیر حوزه‌های آبخیز افجه، لوارک، گلوکان، کند و گرامبسرد از حوزه آبخیز سد لتیان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل خشکه چین، اسکله‌ریزی، مرمت سازه‌های مکانیکی، احداث بندهای سنگی - ملاتی، سنگی - گابیونی و عملیات بتونی با حجم حدودی ۱۰ هزار مترمکعب و با بیش از ۲ میلیارد و ۹۵۸ میلیون تومان هزنیه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

این مقام مسئول به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در رود دره‌ها و زیرحوزه‌های آبخیز مشرف به شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر حوزه‌های آبخیز این شهرستان مشرف به شهر تهران است، بر همین اساس و به منظور کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شمال تهران از جمله دارآباد، گلابدره، دربند، درکه و ولنجک در قالب احداث بندهای سنگی - ملاتی، سنگی - گابیونی و خشکه چین در حال اجرا بوده و از پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی برخوردار است.

«شکری» یادآور شد: اقدامات آبخیزداری که در بالادست حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود، شرایطی را فراهم می‌کند که علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش فرسایش خاک، موجب بهبود شاخص‌های پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات با توجه به سابقه سیل‌خیزی شهرستان، بر تداوم اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شمیرانات تأکید کرد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران، دو بخش لواسانات و رودبار قصران با ۱۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در شمال و شمال‌شرقی تهران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار