شانزدهمین جلسه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قم در سال ۹۹ با حضور اعضا در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی به ریاست ابوالفضل خاکی تشکیل شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 04 August 2020

به گزارش تابناک قم، مهندس ابوالفضل خاکی در این جلسه با تقدیر از حمایت های اتاق ایران برای تکمیل ساختمان جدید الاحداث، بیان کرد: گزارشی از این روند ارائه نمود  وی ابراز امیدواری کرد اجرای این پروژه بتواند محدودیت فعالیت های تجاری و اشتغالزایی برای فعالان اقتصادی را با توجه به موقعیت استراتژیک خود رفع کند.

 رئیس اتاق بازرگانی قم در خصوص بخشنامه بانک مرکزی و برخورد با بدهکاران ارزی و موضع اتاق ایران مبنی بر لغو و تعلیق کارت‌های بازرگانی بیان کرد: پیش از این کمیته‌ای تحت عنوان پایش تجارت با حضور سه  مجموعه شامل بانک مرکزی اتاق بازرگانی ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شد که پیشنهادات خوبی در آن جلسات ارائه شده بود اما  بعد در کمیته های تخصصی پالایش این پیشنهادات موجب آن شد که تصمیمات متغیری گرفته شود و نارضایتی تجار و فعالان اقتصادی را به همراه داشته باشد.
وی همچنین مصوبه اخیر کمیته پایش تعهدات ارزی اتاق بازرگانی قم، مبنی بر تصمیم گروهی ارز واردکنندگان از طریق ارز صادرکنندگان که در رشته‌های صنعتی مختلف تهاتر خواهد شد را به نظر خواهی اعضا گذاشت که این موضوع مخالفت اکثریت اعضا را بهمراه داشت  و مقرر شد بقیه مصوبات برای تصمیم‌گیری به مرکز ارسال گردد.

 خاکی گفت: کرونا امروز در حوزه بازرگانی آسیب‌های جدی به بدنه اقتصاد وارد کرده است از یک سو بسته شدن مرزهای زمینی از جمله مرزهای کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و همچنین مرزهای هوایی به ویژه ترکیه، گرجستان، و امارات موجب شده تا سود جویان به دنبال افزایش قاچاق برخی کالاهای اساسی و لوازم بهداشتی با توجه به سیاست‌های برخی از کشورهای همسایه در افزایش ذخیره‌سازی این محصولات باشند که امیدواریم این موضوع محقق نگردد.

 ابوالفضل خاکی کاهش و توقف صادرات محصولات در نتیجه کاهش تولید، کاهش نیروی انسانی و تعطیلی موقت کارخانه ها را معضل جدی امروز جوامع دانست و خواستار حمایت های دولت در تصمیمات اقتصادی خود از واحدهای تولید شد.

وی گفت:  امیدواریم که غلبه بر این ویروس بتواند مسیر طبیعی بازار را به خود برگرداند چنانچه این ویروس ماندگاری زیادی در جهان داشته باشد،  جریان نقدی آتی بنگاه‌ها و سودآوری شان را به طور کلی از بین میبرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار