در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب، برخی رسانه‌های خارجی نیز بخش فارسی خود را فعال کردند تا بیشتر از پیش ایرانیان و افکار عمومی را تحت فشار قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 01 August 2020

از شایعه تا واقعیت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته با بیان اینکه اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد، فرمودند: « ...خطّ ثابت دشمن همین بود که در تلویزیون‌ها و رادیوها ــ که حالا وسیع‌تر هم شده ــ به مردم ایران تفهیم کنند که بیچاره شدید، دیگر کارتان تمام است.اگر نقطه‌ی قوّتی در کشور باشد، مطلقاً انکار می‌کنند. نقطه‌ی زرد اگر وجود داشته باشد، این را ده برابر می‌کنند ‌برای اینکه روحیه‌ی مردم و امید مردم، بخصوص امید جوانها، تضعیف بشود.»

واقعیت این است که دشمنان کشور ما بیش از چهل سال است که با به کارگیری ابزار رسانه، سعی در عملیاتی کردن نقشه‌های خود دارند؛ از دوران ملی شدن صنعت نفت که بی‌بی‌سی فارسی با رمز عملیات معروف «اینجا لندن است و اکنون ساعت دقیقا ۱۲ نیمه شب است» عملیات کودتای انگلیسی – آمریکائی موسوم به "آژاکس" را کلید زد گرفته تا امروزه که هزاران کانال تلگرامی  و صفحه اینستاگرامی و توییتری در کنار ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای و رادیویی فارسی زبان علیه ایران فعالیت می‌کنند.

«ایران» و الگویی که جمهوری اسلامی برای مقابله با استکبار به جهان ارائه می‌کند آن قدر برای دشمنان مهم است که علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان که همگی وابسته به دولت‌های بیگانه هستند، رسانه‌های دیگر نیز بخش فارسی خود را فعال کردند تا فشار بیشتری به افکار عمومی داخلی بیاورند و مردم ایران را از آینده نا امید کنند. اگر تا آن زمان تنها آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی علیه ایران فعالیت رسانه‌ای می‌کردند اکنون سعودی‌ها، آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها و ... نیز آشکارا علیه منافع مردم ایران در تلاش هستند.

روزش این رسانه‌ها هک به این گونه است که در ابتدا سعی می‌کنند بدون جهت‌گیری آشکار و غرض‌ورزی، تا حدی خود را بی‌طرف نشان دهند اما پس از مدتی در بزنگاه‌ها دستشان رو می‌شود.

* ایرانی ستیزی به سبک یورو نیوز

آخرین نمونه به «ایرانی ستیزی» رسانه اتحادیه اروپا بازمی‌گردد. این موضوع با واکنش گسترده مخاطبان ایرانی در شبکه های اجتماعی روبرو شد. «یورو نیوز فارسی» چند روز پیش در خبری که به برنده شدن «جایزه نوبل توسعه پایدار» توسط فردی به نام آرش درمبخش اختصاص داشت، از او به عنوان وکیل «فرانسوی ایرانی تبار» نام برد اما پس از آنکه دانشگاه سوربن، مدرک دکترای آرش درمبخش را باطل کرد، او را «وکیل ایرانی تبار» خواند.

 

* شیطنت به سبک دویچه‌وله آلمان

برخی دیگر از رسانه‌های این جریان، چشم دیدن موفقیت‌های ایران را ندارند و سعی می‌کنند به هر نحوی شده آن را تحت‌الشعاع خبر دیگری قرار دهند. به عنوان نمونه دویچه‌ولی فارسی این رسانه آلمانی خبر «کاندید شدن شرکت‌های آمریکایی برای ساخت سطح‌نشین ناسا» را بلافاصله بعد از خبر «تولید اولین خودرو شاسی بلند ایران» می‌آورد تا به نوعی خبر ایران را بی‌ارزش نشان دهد و به صورت غیرمستقیم به ایرانی‌ها القا کند که اتفاقی مثبتی رخ نداده؛ این روش در بسیاری از اخبار رسانه‌های بیگانه قابل مشاهده است.

 

* انتساب یک جاسوس به منصوبان رهبرانقلاب

 رسانه بریتانیایی ایندیپندنت هم پس از اعلام حکم اعدام سید محمود موسوی مجد فرزند کاظم، جاسوس موساد و سیا به جرم افشای اطلاعات نظامی، تصویری از یک روحانی را منتشر کرد و سعی کرد  وی را نماینده رهبرانقلاب معرفی کند.

 

این درحالی بود که برخلاف این حاشیه سازی، صاحب تصویر، حجت الاسلام سیدمحمودموسوی فرزند سیدخداداد که مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان است نه تنها جاسوس نیست بلکه منصوب رهبر انقلاب هم نیست. البته پس از چند روز تصویر جاسوس سیا که به تازگی هم اعدام شد در رسانه‌ها منتشر شد.

 

البته می توان به این لیست رادیو فرانسه، رادیو فردا، رادیو اسرائیل، العربیه و ... را نام برد که در کنار بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا ۲۴ ساعته برای برهم زدن آرامش مردم ایران، کمک به افزایش تحریم‌ها، سیاه نشان دادن آینده ایران و فاصله انداختن بین مردم و مسئولان تلاش می کنند.

منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار