کد خبر: ۸۸۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 30 July 2020

فاز دوم کارخانه فولاد روهینا دزفول روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری و با حضور معاون وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور در آیین بهره برداری از فاز دوم فولاد روهینا دزفول گفت: این مجتمع از سال ۹۱ کلنگ زنی و طرح توسعه آن در سال ۹۵ آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.

علیرضا شهیدی افزود: این مجتمع ۴۵۰ هزار تن تولید سالانه میلگرد دارد و محصولاتی چون شمش فولاد، سازه کربن و میلگرد کلاف و شاخه‌ای با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار تن تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه برای این مجتمع ۱۵۰ میلیون دلار معادل سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، اظهارداشت: ماشین آلات این شرکت زیرپوشش شرکت دانیلی ایتالیا از پیشرفته ترین شرکت‌های دنیا می‌باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمین این کارخانه ۳۶۱ هزار و ۸۶۱ مترمربع و آب مصرفی این مجتمع ۸۰۰ هزار متر مکعب در سال است.
وی افزود: میزان اشتغال این مجتمع در فاز ۲، ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم است.
شهیدی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۴۲ واحد تولید میلگرد فولاد در کشور وجود دارد که با افتتاح این مجتمع، تولید میلگرد به ۲۱.۷ میلیون تن در کشور می‌رسد.
وی افزود: ۸۴ واحد تولید شمش در کشور وجود دارد که با افتتاح فاز دوم فولاد دزفول، تولید شمش کشور به ۳۸ میلیون تن می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۹، تولید شمش فولاد در کشور به ۷.۶ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور گفت: این سازمان ۹۵۰ کیلومتر از کشور را مورد اکتشاف قرار داده که منجر به اکتشافات زیادی شده است.
علی جابریان محمود سرمایه گذار مجتمع فولاد روهینا دزفول نیز گفت: این کارخانه یکی از کارخانجات پیشرفته کشور است که امیدواریم همکاری لازم برای راه اندازی فاز سوم آن صورت گیرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز اظهارداشت: مجتمع فولاد روهینا جنوب با تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی در شهرستان دزفول به بهره‌برداری رسیده است.

مهراب عبدالهی با بیان اینکه عملیات نورد میلگرد، ریخته‌گری و نورد پیوسته در این کارخانه انجام می‌شود، افزود: شمش خروجی از ریخته گری بدون برش و کوره میانی وارد بخش نورد شده و به میلگرد تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تغذیه گرم و پیوسته در همه مراحل موجب صرفه جویی حداقل ۳۰ درصدی  انرژی مصرفی کارخانجات می‌شود، گفت: در این مجتمع تولیدی هیچ گونه پساب تصفیه نشده، چه انسانی و چه صنعتی دفع نمی‌شود و پساب تصفیه شده برای درختکاری استفاده خواهد شد. 
آیین بهره برداری از فاز دوم کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خوزستان، امام جمعه و فرماندار دزفول برگزار شد. 

بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه فولاد دزفول پایان‌بخش این آیین بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار