کد خبر: ۸۸۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷ 28 July 2020

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از اولین سفر استانی رییس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان در آینده نزدیک خبر داد.

 مجتبی یوسفی دوشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان مردم خوزستان و مدیران راه آهن جنوب که در این اداره کل برگزار شد، اظهارداشت: قرار است در این سفر با حضور رییس قوه مقننه موضوعات مربوط به مهمترین مشکلات استان مورد بررسی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان خوزستان در حال برنامه ریزی است تا با اولویت بندی‌هایی که صورت می‌گیرد، در نشستی کارشناسی که با حضور محمدباقر قالیباف برگزار می شود، مهمترین مطالبات استانی مورد پیگیری قرار گیرند.

این نماینده مجلس در خصوص زمان دقیق سفر رییس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان جزییات بیشتری را بیان نکرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات توسعه‌ای در حوزه ریلی نیز از جمله این مطالبات است، افزود: با وجود محدودیت‌های مالی کشور، سعی می‌شود با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد، منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مهم استان تامین شود.

یوسفی ۲ خطه کردن مسیرهای ریلی استان به سمت شمال کشور را از جمله مطالبات استان در راستای بهبود شرایط حمل و نقل و جابجایی بار عنوان‌کرد و گفت: در کمیسیون تخصصی عمران مجلس، کمیته ریلی فعال شده و قطعا با تعاملی کارشناسی که صورت می‌گیرد، این موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه همچنین به انجام مطالعات مربوط به پروژه اتصال راه آهن اندیمشک به مرز مهران اشاره‌کرد و گفت: انجام این مطالعات با موافقت وزیر راه و شهرسازی و همچنین به عنوان یکی از موضوعات مورد پیگیری کمیسیون عمران مجلس، آغاز شده است.

خطوط راه آهن جنوب ۶۹۹ کیلومتر طول دارد که ۲۶۴ کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد.
راه‌آهن جنوب دارای سه مسیر اهواز - اندیمشک ( تا ایستگاه هفت تپه )، اهواز - بندر امام خمینی(ره) – ماهشهر، و اهواز - خرمشهر - شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است. طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار