گزارش تابناک خوزستان از چهل و دومین روز اعتصابات کارگران هفت تپه؛
امروز چهل و دومین روز اعتصاب مطالبه ی قانونی کارگران نیشکر هفت تپه برای دریافت حقوق معوقه شان است؛ 41 روز از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه مقابل درب فرمانداری شهرستان شوش می‌گذرد اما از سوی هیچ مسئولی در شوش پاسخی دریافت نکردند.
کد خبر: ۸۷۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۱ 26 July 2020
 
 
تابناک خوزستان:
 
امروز چهل و دومین روز اعتصاب مطالبه ی قانونی کارگران نیشکر هفت تپه برای دریافت حقوق معوقه شان است؛ 41 روز از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه مقابل درب فرمانداری شهرستان شوش می‌گذرد و علی‌رغم این که در این41 روز کارگران هفت تپه در تمام روزهایش مطالبات قانونی قبلی‎شان را تکرار کردند و از مسئولین شهرستان درخواست حل موقتی مشکل پرداخت حقوقشان را داشتند؛ اما از سوی هیچ مسئولی در شوش پاسخی دریافت نکردند.
 
به گزارش تابناک خوزستان، نماینده شهرستان شوش که چند روز گذشته در روستای میان‌آب و شهر علوان در مراسم افتتاح دو پروژه حاضر بود ولی از حضور در جمع کارگران امنتاع کرد. یکی از کارگران نیشکر هفت تپه در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک درباره‌ی این ماجرا می‌گوید: روز پنج شنبه با خبر می‌شویم که نماینده شهرستان شوش برای افتتاح دو پروژه به روستای میان‌آب خواهد آمد. با دل خوشی که برای پیگیری4 ماه حقوق معوق‌مان از سوی نماینده شهرستان داشتیم درب گیت ورودی شرکت و روستای میان‌آب، منتظر ایستادیم.
 
این کارگر بخش کشاورزی ادامه می‌دهد: حدودا60 کارگر مزارع کشاورزی منتظر آقای کعب عمیر بودیم. تعدادی از افراد حاضر(به غیر از کارگرها) با نماینده تماس داشتند و به او گفتند که عده‌ای از کارگران برای حل مشکل حقوق معوق خود منتظر شما ایستاده‌اند. شورا و دهیاری روستا نیز به ما ملحق شدند و منتظر نماینده بودند اما آقای کعب عمیر به همه‌ افرادی که منتظرش بودند کم لطفی کرد و از بیراهه‌ای که ورودی روستا نیست، وارد روستا شد تا ما مشکلمان را با او مطرح نکنیم.
 
وی تصریح می‌کند: ما کارگرهایی که روز پنج شنبه ورودی روستای میان‌آب منتظر نماینده شهرستان شوش بودیم تنها برای حل مشکلمان از او کمک می‌خواستیم و قصد هیچگونه بی‌احترامی و اهانت نداشتیم اما متاسفانه نمی‌دانیم نماینده به ما کم لطف است یا از مشکلات فراری است که حاضر نشد در جمع کارگران هفت تپه‌ که ماه‌ها است؛ در این گرما و شرجی بالای خوزستان درحال کار هستند پاسخگوی سوالات باشد. 
 
این کارگر شرکت نیشکر هفت تپه عنوان می‌کند: می‌گویند آب که از سرگذشت چه یک وجب چه صد وجب. دیگر فرقی برای کارگر نمی‌کند یک ماه است که بدون حقوق است و یا 4 ماه. اداره برق به ما اخطاریه قطع برق خانه‌‍‌هایمان را داده و می‌گوید هیچ راهی ندارد. با این وجود اما نماینده شهرستان‌مان برای افتتاحیه پروژه از یک بیراهه به روستا رفت تا به درد دل کارگران گوش ندهد.
 
به گزارش تابناک خوزستان؛ علی‌رغم تماس‌های مکرر خبرنگار تابناک با نماینده شهرستان شوش برای توضیح امر و انتقال مشکلات سریالی کارگران هفت تپه اما هیچ پاسخی از وی دریافت نشد.
 
در فرهنگ ما ایرانی‌ها عدد چهل همیشه نشان دهنده اوج پختگی و سرحد یک موضوع است. نوزاد چهل روزه، انسان چهل ساله و یا چهلم عزای یک عزیز. همه نشان از پختگی و بلوغ یک امرند. علاوه بر  مثال‌های قبلی و قدیمی برای عدد چهل امروز نمونه ملموس آن در خوزستان دیده می‌شود. حالا می‌توان برای نشان دادن اوج صبر و تحمل در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی گفت 40 روز؛ مانند چله‌ی اعتصابات کارگران هفت تپه برای حقوق‌های معوق‌شان که حالا از چله هم گذشته است ...
________________________________________________________________________________________
 
*گزارش: زینب مرزوقی   *سردبیر: سمیه همت پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار