تابناک خوزستان گزارش می‌دهد:
چند روز پیش بود که رئیس مرکز بهداشت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد آب شرب مردم خوزستان آغشته به فاضلاب است. علوی گفته بود که پس از مساله سیل در خوزستان، آبگرفتگی و بالا زدن فاضلاب در کوت عبدالله شهرستان کارون، موارد متعددی از هپاتیت A در این مناطق گزارش شد. هر چند مشکل فاضلاب در خوزستان مساله جدیدی نیست و سال‌هاست که آب با فاضلاب ترکیب می‌شود. پس از تکذیب تلاقی آب و فاضلاب در خوزستان توسط استاندار خوزستان، کاربران در فضای مجازی با هشتگ #فاضلاب_آشامیدنی اعتراض خود را به این ادعا نشان دادند.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 25 July 2020
 
تابناک خوزستان:
 
چند روز پیش بود که رئیس مرکز بهداشت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد آب شرب مردم خوزستان آغشته به فاضلاب است.
علوی گفته بود که پس از مساله سیل در خوزستان، آبگرفتگی و بالا زدن فاضلاب در کوت عبدالله شهرستان کارون، موارد متعددی از هپاتیت A در این مناطق گزارش شد. هر چند مشکل فاضلاب در خوزستان مساله جدیدی نیست و سال‌هاست که آب با فاضلاب ترکیب می‌شود.
وی عنوان کرده بود: لوله‌های توزیع آب دچار ترک و شکستگی هستند، همچنین در بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر و روستاها، فاضلاب به لوله‌های آب می‌زند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزوده بود: موارد تک‌گیر از بیماری هپاتیت A به مطب پزشکان در استان مراجعه می‌کنند؛ البته مواردی از ابتلا بیماری‌هایی از جمله سالمونالا، بیماری‌های اسهالی مانند شیگلوزو آمیبیازیس نیز اعلام شده که در شورای سلامت خوزستان مطرح شده است.  اکثر منازل پمپ آب دارند و قطعی برق موجب خاموشی پمپ‌ها و افت فشار آب می‌شود که در نتیجه؛ فاضلاب اطراف لوله‌ها به درون آن کشیده می‌شود و آب آشامیدنی آغشته به فاضلاب می‌گردد.
 
به دنبال این گفت وگو در رسانه‌ی ملی استاندار خوزستان در بیانیه‌ای تلاقی آب و فاضلاب را رد و اعلام کرد: سیستم آب تحت فشار و سیستم فاضلاب ثقلی است در نتیجه جریان آب از جای کم فشار به جای پرفشار حرکت نمی‌کند و این ادعا نادرست است.
 
شریعتی گفت: در سال‌های 96 تا 98 بیش از 600 میلیارد تومان در اصلاح شبکه آب هزینه شد و اقدامات صورت گرفته موجب شده که پرتی شبکه آب از 45 درصد به 32 درصد کاهش یابد و به شاخص میانگین کشوری نزدیک شود. آب آشامیدنی شهرهای استان بهداشتی و تحت مراقبت‌های شدید بهداشت و آب و فاضلاب است و مخلوط شدن آب و فاضلاب تکذیب می‌شود.با مسئولی که این ادعا از سوی ایشان نقل شده صحبت شد و ایشان نیز بر این باور است که چنین سخنی با منظور طرح شده بیان ننموده و در واقع آنچه بیان شده مبنی بر رخ دادن چنین اتفاقی در برخی از مناطق روستایی است اما همان‌طور که گفته شد در روستاهای خوزستان سیستم فاضلاب وجود ندارد و به ایشان توضیح دادم حتی اگر در نقاطی فرسودگی شبکه باشد جریان آب از جای کم فشار به پرفشار حرکت نمی‌کند.
 
 
به گزارش تابناک خوزستان، پس از تکذیب تلاقی آب و فاضلاب در خوزستان توسط استاندار، کاربران خوزستانی در فضای مجازی با هشتگ #فاضلاب_آشامیدنی اعتراض خود را به این ادعا نشان دادند.
__________________________________________________________________________________
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 *سردبیر: سمیه همت پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار