کد خبر: ۸۷۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 25 July 2020

با حضور استاندار خوزستان، پروژه بند بتن غلتکی K6 در هفتگل کلنگ زنی شد

پروژه بند بتن غلتکی K6 در هفتگل با حضور استاندار خوزستان، نماینده مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا و جمعی از مسئولان کلنگ زنی شد.

به گزارش تابناک خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، روز جمعه ۳ مردادماه پروژه بند بتن غلتکی K6 با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا و جمعی از مسئولان در مهسنبلی هفتگل کلنگ زنی شد.
اهداف این طرح جلوگیری از فرسایش خاک در اثر سیلاب های فصلی، کاهش خطرات ناشی از سیل، تقویت سفره های آب زیرزمینی و تامین آب جهت مصارف کشاورزی و دامداری عنوان شده است.
این پروژه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و با هزینه ۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان ساخته خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ظرف مدت سه ماه به بهره برداری خواهد رسید.
از مختصات فنی این پروژه میتوان به مواردی همچون ارتفاع ۱۳ متری بند از کف، طول تاج به اندازه ۸۲ متر، خاکبرداری ۹۵۲۷ مترمکعب، آرماتوربندی: ۲۸۳۷ کیلوگرم، خشکه چینی: ۲۳۵ متر مکعب، بتن غلتکی: ۳۹۶۰ متر مکعب حجم مخزن: ۱۷۵ هزار متر مکعب و بنایی با سنگ لاشه و ملات ماسه و سیمان: ۴۳۸ متر مکعب اشاره کرد.

با حضور استاندار خوزستان، پروژه آبخیزداری بندسنگی، ملاتی K2 مسجدسلیمان کلنگ زنی شد

با حضور استاندار خوزستان، نماینده مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا و جمعی از مسئولان پروژه آبخیزداری بندسنگی، ملاتی K2 قلعه مدرسه مسجدسلیمان کلنگ زنی شد.

همچنین روز جمعه ۳ مردادماه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا و جمعی از مسئولان پروژه آبخیزداری بندسنگی، ملاتی K2 قلعه مدرسه مسجدسلیمان کلنگ زنی شد.
از جمله اهداف اجرای این پروژه کاهش خطرات سیل و جلوگیری از هدررفت روان آب ها، مدیریت جامع بر عرصه های منابع طبیعی در حوزه های آبخیز، حفاظت خاک، تقویت منابع زیرزمینی و تامین آب کشاورزی و آشامیدنی روستای اطراف است.
این پروژه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام میشود و پیش بینی میشود در طول سه ماه به بهره برداری برسد.
مساحت حوضه بالادست در این طرح ۴ کیلومتر مربع و حجم مخزن آن در تراز حداکثر ۲۳۰۷۸۸ متر مکعب خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار