کد خبر: ۸۷۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 25 July 2020

 

مجتبی جوهری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند آماده سازی اولین زورخانه استاندارد گیلان در رشت اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر آیین جوانمردی، تمام تلاش ما معطوف به حفظ و تقویت این رشته ورزشی است و همچنین باید از تمام ظرفیت ها جهت توسعه این ورزش پهلوانی استفاده کنیم.

وی افزود: راه اندازی و سرمایه گذاری در ورزش ساحلی زورخانه ای نیز یکی دیگر از راه های مهم شناساندن این ورزش به دنیا می باشد تا شرایط برای توسعه بین المللی این رشته بیش از پیش فراهم شود چون مسابقات ورزش های ساحلی جایگاه ویژه ای در سراسر جهان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این امر ، در این راستا با راه اندازی این ورزش زیبا و اصیل ایرانی، سال ۹۷ مسابقات رده سنی نوجوانان را برگزار کردیم و همچنین یکی از اهداف مهم ما نیز برگزاری این مسابقات در دو رده سنی نوجوانان و جوانان می باشد.

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای در خصوص بازدید از زورخانه های گیلان اشاره و بیان کرد: هم اینک شاهد آماده سازی اولین زورخانه استاندارد گیلان در رشت هستیم که با افتتاح آن ، می توان مسابقات مهم کشوری و بین المللی را به میزبانی رشت  برگزار کرد.

جوهری خاطرنشان کرد: همچنین از زورخانه در حال احداث شهرستان فومن گیلان نیز بازدید شده و قرار است که این زورخانه با هماهنگی و همکاری فرمانداری و سایر مسئولان این شهر و همچنین اداره ورزش و جوانان گیلان و هیات ورزش زورخانه ای این استان در هفته تربیت بدنی در مهرماه سال جاری افتتاح شود.

وی در ادامه به وضعیت هیات ورزش زورخانه ای و پهلوانی گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد چند سال اخیر هیات گیلان بسیار مناسب است و این استان توانسته در تمامی بخش ها عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد که یکی از دلایل موفقیت این هیات در سطح کشور، تعامل خوب اعضای این هیات است که توانسته عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذارد و امیدواریم که روند رو به رشد گیلان در ورزش زورخانه ای ادامه یابد.

کلنگ احداث اولین زورخانه استاندارد گیلان آبان ماه سال گذشته توسط دکتر محمدباقر نوبخت در مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت به زمین زده شد و قرار است که این زورخانه پس از یک سال به مرحله بهره برداری برسد.

برای به بهره برداری رسیدن و افتتاح این مجموعه ، اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که این مجموعه در یک طبقه با اسکلت فلزی و شامل سالن اصلی ، جایگاه تماشاگران ، سالن بدنسازی  و بخش اداری و مالی احداث می شود.

هم اینک بیش از ۶۰۰ ورزشکار در رشته ورزش زورخانه ای و پهلوانی در استان گیلان فعالیت دارند که از این تعداد، حدود ۴۰۰ ورزشکار دارای کارت بیمه ورزشی این رشته هستند و به طور سازمان یافته فعالیت دارند و همچنین ۳۰ مربی ، پنج داور و ۲۹ مرشد در سطح استان گیلان در رشته ورزش زورخانه ای به فعالیت مشغولند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار