کد خبر: ۸۷۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 23 July 2020

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور چهارشنبه در نشست چهل و یکمین سالگرد نماز جمعه در محل فرمانداری آبادان، بیان کرد:تریبون نمازجمعه مکانی است که دیدگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم تبیین می‌شود.

وی افزود: بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در این مدت نماز جمعه به عنوان نماد حرکت و پویایی نظام برای مردم شکل گرفت و امروز وضعیت نماز جمعه در کشور نشانه پختگی انقلاب و نظام است.

امام جمعه آبادان گفت: بالاترین هدیه خداوند به بندگان موضوع هدایت است، لذا کار ائمه جمعه در راستای فرمایشات حق تعالی است و باید از این موهبت و عطیه الهی استفاده کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور ادامه داد: نماز جمعه اجتماعی است که ۴۰ سال است که در جمهوری اسلامی ایران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و آثارش در مقابله با توطئه‌های دشمنان مشهود است.

وی با انتقاد از برخی مدیران و مسوولان ارگان‌های دولتی آبادان به خاطر حضور نیافتن در این نشست گفت: غیبت مدیران در این نشست به منزله سبک شمردن مساله نماز جمعه است و خوشبختانه مردم نشان داده‌اند چند گام جلوتر از مسوولان در این زمینه هستند.

وی همچنین با اشاره به رزمایش کمک‌های‌ مومنانه در ایام کرونا گفت: یکشنبه هفته آینده این رزمایش برای چندمین بار در آبادان برگزار خواهد شد تا متضرران از کرونا و نیازمندان آبادانی از آن استفاده کنند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه باید از جایگاه نماز جمعه به عنوان یک ظرفیت مهم و تاثیرگذار استفاده کرد، گفت: تریبون نماز جمعه، مکانی مربوط به رهبر معظم انقلاب است و جایگاهی فراتر از جناح بندی‌ سیاسی، دوستی‌ها و دشمنی‌ها است.

سیدزین‌العابدین موسوی افزود: نماز جمعه در فرهنگ‌سازی، اصلاح مسایل جامعه، و بسیج کردن مردم نقش آفرین است و باعث پیوند بین مردم و مسوولان، ایجاد وحدت و همدلی و همراهی در جامعه و ثبات بخشی به نظام اسلامی و بصیرت افزایی مردم است.

وی ادامه داد: جریان سازی برای تبیین نقش ارزنده نماز جمعه به ویژه برای قشر جوان باعث آشنایی و انس بیشتر این قشر با کارکردهای این آیین در عصر غیبت خواهد شد و دستگاه های فرهنگی و رسانه‌ها در این خصوص تلاش کنند.

نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ توسط مرحوم آیت ا... طالقانی اقامه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار